معصومه ابتکار با ماهاتیر محمد دیدار کرد +عکس

کدخبر: ۲۲۵۰۵۷
اقتصادنیوز: فرستاده ویژه رئیس‌جمهور که به مالزی سفر کرده، امروز با «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر جدید این کشور دیدار کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «معصومه ابتکار» فرستاده ویژه و معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده روز سه‌شنبه با «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر مالزی دیدار کرد.

بنا بر اعلام دولت مالزی، این دیدار در «پردانا پوترا»، ساختمان نخست‌وزیری این کشور واقع در شهر «پوتراجایا» که محل استقرار دولت مالزی است، انجام شده است. «مرضیه افخم» سفیر ایران در مالزی هم در این دیدار حضور داشته است. ابتکار ساعتی پیش هم با «سیف الدین عبدالله» وزیر خارجه مالزی دیدار کرده بود.

در بیانیه دولت مالزی درباره سفر ابتکار، آمده است: «مالزی و ایران به روابط دوستانه دوجانبه ادامه می‌دهند. ایران شریک تجاری مهمی برای مالزی و چهارمین شریک تجاری بزرگ کشور در منطقه غرب آسیا است. در سال ۲۰۱۷، حجم تجارت دوجانبه بین دو کشور به ۱.۱ میلیارد دلار رسید، که در مقایسه با سال ۲۰۱۶، ۶۱.۲% افزایش یافته است.»

این بیانیه می‌افزاید: «جناب دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در سال ۲۰۱۶ سفری رسمی به مالزی داشت. سفر سرکار خانم ابتکار در راستای تقویت روابط میان سران دو کشور، به خصوص با توجه به انتصاب دکتر ماهاتیر محمد به عنوان هفتمین نخست‌وزیر مالزی، خواهد بود.»

از زمان انتصاب ماهاتیر محمد به نخست‌وزیری مالزی، ابتکار اولین مقام رسمی ایرانی است که با وی دیدار می‌کند. وی در دوره پیشین نخست‌وزیری‌اش روابط خوبی با ایران داشت. او ماه گذشته با شکست دادن «نجیب رزاق» نخست‌وزیر وقت که به فساد مالی و دریافت رشوه از عربستان متهم بود، بار دیگر به نخست‌وزیری رسید.

معصومه ابتکار با ماهاتیر محمد دیدار کرد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید