ترامپ: مشاوران من احمقند، اما من به آنها توجه نمی‌کنم

کدخبر: ۲۲۵۰۹۲
اقتصادنیوز: روزنامه نیویورک تایمز خبر داد که رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، مشاوران خود را «احمق» خواند و تاکید کرد که توصیه آنان برای تبریک نگفتن پیروزی همتای خود در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را نادیده گرفته است.
ترامپ: مشاوران من احمقند، اما من به آنها توجه نمی‌کنم

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از ایرنا در گزارش نیویورک تایمز آمده که دونالد ترامپ از پوتین خواسته بود به «آدم های احمق» دولت آمریکا که توصیه کرده بودند، انتخاب مجدد او را تبریک نگوید، توجهی نکند.

این گفت وگوی تلفنی چند روز پس از پیروزی پوتین در انتخابات مارس گذشته (اسفندماه 96) انجام شد. 

به نوشته نیویورک تایمز بسیاری معتقدند در آن انتخابات که پوتین 77 درصد آرا را به دست آورد، تقلب شده بود.

در پی این انتخابات، مشاوران ترامپ به او هشدار دادند این موفقیت را به پوتین تبریک نگوید و حتی در گزارش های روزانه این هشدار را با حروف درشت به رئیس جمهوری آمریکا یادآوری کردند، اما وی توجهی نکرد و به همتای روس گفت که مسئولان کاخ سفید می خواستند از برقراری تماس تلفنی من با کرملین جلوگیری کنند.

به نوشته نیویورک تایمز، ترامپ در این تماس در باره مشاوران خود به پوتین تاکید کرد: آنها آدم های احمقی هستند و شما نباید به حرف آنان گوش کنید.

رسانه آمریکایی همچنین به نقل از منابع ناشناس خود نوشت که ترامپ در این گفت وگو افزون بر تبریک انتخاب مجدد پوتین به سمت ریاست جمهوری روسیه، از ناتوانی دو کشور در بهبود روابط ابراز تاسف کرد.

ترامپ که به دلیل اتهام ارتباط پنهانی نزدیکان خود با مسکو هدف انتقادهای گسترده ای قرار دارد، پیشتر گفته بود کنار آمدن با پوتین اشکالی ندارد و حتی پیشنهاد کرده بود روسیه به جمع گروه 7 بازگردد.

سال 2014 که شبه جزیره کریمۀ در کناره دریای سیاه از اوکراین جدا و به خاک روسیه پیوست از این گروه قدرتمند اقتصادی اخراج شد.

نیویورک تایمز در پایان نوشته است: بسیاری انتخابات اخیر روسیه را تقلب آمیز دانسته و واهمه دارند این رخداد گامی دیگر به سوی همیشگی شدن ریاست جمهوری پوتین باشد. از سوی دیگر ترامپ که (فردا) برای شرکت در اجلاس دو روزه سران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) وارد بروکسل می شود در هلسینکی پایتخت فنلاند نیز با پوتین دیدار خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید