شکایت عربستان از ایران به دلیل مزاحمت قایق‌های ایرانی

کدخبر: ۲۲۵۱۷۹
دولت سعودی نسبت به آنچه مزاحمت قایق های ایرانی در مناطق و سکوهای نفتی این کشور در آبهای منطقه ای خود در خلیج فارس خواند به سازمان ملل متحد اعتراض کرد.
شکایت عربستان از ایران به دلیل مزاحمت قایق‌های ایرانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری دولتی عربستان به نقل از 'عبدالله بن یحیی المعلمی' نماینده دایم عربستان در سازمان ملل اعلام کرد که با وجود یادداشت های اعتراضی به جمهوری اسلامی ایران و دبیرکل سازمان ملل متحد این رویه همچنان ادامه دارد.
وی مدعی شد: تعرض قایق های ایرانی به مناطق و سکوهای نفتی عربستان در داخل آبهای منطقه ای و مناطق اقتصادی این کشور صورت می گیرد. 
نماینده عربستان ادعا کرد که از دید این کشور ایران مسئول هرگونه ضرری است که از این اقدامات ناشی می شود.
ادعای عربستان سعودی درحالی مطرح می شود که ریاض براساس گزارش های نهادهای بین المللی و حقوق بشری یکی از ناقضان اصلی تعهدات بین المللی است. 
تجاوز عربستان سعودی و ائتلاف به رهبری این کشور به یمن و نقض حریم آبی این کشور از سوی این ائتلاف از مواردی است که حاکی از نقض تعهدات بین المللی عربستان و متحدانش است.
ادعای مقام های عربستان در حالی است که این کشور بارها با حمله به قایق های ماهیگیری ایرانی در خلیج فارس موجب کشته یا زخمی شدن تعدادی از هموطنانمان شده است .
وارد شدن قایق های ماهیگیری به آبهای منطقه ای سایر کشورها از حوادث معمول در آبراههایی است که بین دو یا چند کشور مشترک است اما سعودی ها این اقدامات سهوی را هم با گلوله پاسخ داده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید