ماهی‌گیری ترامپ از وضعیت بحرانی کابینه ترزا می

کدخبر: ۲۲۵۲۳۷
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا به استعفای وزرای ارشد کابینه انگلیس، نزدیکترین متحد واشنگتن، واکنش نشان داد و گفت این کشور دچار آشفتگی شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوانف یورونیوز نوشت، به دنبال استعفای دو وزیر ارشد دولت انگلیس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (سه شنبه) از اعلام حمایت از «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس اجتناب کرد و حتی گفت که این کشور دچار «آشفتگی» شده است.

وی در گفتگو با خبرنگاران کاخ سفید و پیش از سفر به بروکسل برای حضور در نشست ناتو، اعلام کرد: «بوریس جانسون از دوستان من بود. او بسیار به من لطف داشت و مرا حمایت می کرد و شاید زمانی که به انگلیس رفتم با او هم گفتگویی داشته باشم. من بوریس جانسون را دوست دارم. من همیشه او را دوست داشتم.

ترامپ همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران که از او پرسیدند آیا ترزا می باید در قدرت باقی بماند، گفت: من با او رابطه خیلی خوبی دارم. مردم باید این تصمیم را بگیرند که آیا ترزا می در قدرت بماند یا نه. این تصمیم بر عهده من نیست.

او در ادامه گفت: من مسئله ناتو را دارم. مسئله انگلیس را دارم که هم اکنون دچار آشفتگی است و همچنین مسئله پوتین. صادقانه بگویم که شاید مسئله پوتین ساده ترین آنها باشد. چه کسی فکرش را می کرد! اما در انگلیس اتفاقات زیادی در حال وقوع است.

علاوه بر جانسون، دیوید دیویس، وزیر امور خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) از سمت خود استعفا کرد. این دو وزیر انگلیس در اعتراض به سیاست های ترزا می از سمت خود کناره گیری کردند. گزارشها حاکی از آن است که ترزا می از دستیابی به توافقی خبر داده است که بر اساس آن کشورش پس از خروج از اتحادیه اروپا، رابطه تجاری نزدیکی با کشورهای عضو این اتحادیه داشته باشد.

سخنگوی ترزا می در واکنش به این اظهارات ترامپ گفت: اینکه رئیس جمهور آمریکا با وزیر امور خارجه سابق انگلیس رابطه خوبی داشته، باعث افتخار ماست. نخست وزیر انگلیس قصد دارد انگلیس را به رئیس جمهور آمریکا نشان دهد و اطمینان حاصل کند که او این کشور را با احساس بسیار مثبت ترک خواهد کرد.

ترامپ قرار است روز پنجشنبه در یک بازدید دو روزه به انگلیس سفر کند. وی در این سفر با ملکه انگلیس و ترزا می ملاقات خواهد کرد و در پایان هم برای انجام بازی گلف به یکی از عمارتهایش در اسکاتلند خواهد رفت. این در حالی است انگلیسی‌ها تظاهرات بسیار گسترده ای را در اعتراض به سفر ترامپ به  انگلیس سازمان دهی کرده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید