دادستانی آلمان اعلام کرد؛

توطئه برای قتل، اتهام دیپلمات ایرانی بازداشت شده

کدخبر: ۲۲۵۳۴۹
اقتصادنیوز؛ دادستانی آلمان اتهامات ادعایی علیه دیپلمات‌ ایرانی را اعلام کرد. دادستانی آلمان مدعی شد که دیپلمات‌ ایرانی بازداشت شده متهم به فعالیت به عنوان یک عامل بیگانه و توطئه برای قتل است!
توطئه برای قتل، اتهام دیپلمات ایرانی بازداشت شده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ دادستانی آلمان امروز چهارشنبه ادعا کرد که اتهامات دیپلمات ایرانی بازداشت شده در بلژیک فعالیت به عنوان یک عامل بیگانه و توطئه برای قتل است!

بر اساس ادعای دادستانی آلمان، «اسدالله اسدی» مستقر در وین مظنون به حشر و نشر با یک زوج بلژیکی برای حمله به نشست اخیر یک گروه مخالف دولت ایران (گروهک منافقین) در فرانسه است.

دادستانی آلمان مدعی است که این فرد به زوج بلژیکی ۵۰۰ گرم مواد منفجره TATP داده است.

لازم به ذکر است، پلیس بلژیک دوشنبه ۱۱ تیر ماه سال جاری مدعی شد که ۲ شهروند بلژیکی ایرانی‌تبار را در این کشور بازداشت کرده است که قصد داشتند در کنفرانسی در فرانسه به حمله ای تروریستی مبادرت نمایند.

دادستانی بلژیک در این خصوص اعلام کرده بود که این دو نفر شهروند این کشور بوده؛ اما ایرانی الاصل هستند و قصد داشتند تا در یک کنفرانس در فرانسه حمله ای تروریستی را به انجام برسانند.

دفتر دادستانی بلژیک در این باره اعلام کرده بود: امیر س. متولد ۲۶ آوریل ۱۹۸۰ و همسر وی نسیم ن. متولد ۲۰ سپتامبر سال ۱۹۸۴ هر دو شهروند بلژیک بوده و ایرانی الاصل هستند.

این در حالیست که وزارت خارجه ایران اتهام زنی های اخیر را رد کرده و اعلام کرده است که بازداشت شدگان اعضای شناخته شده گروهک منافقین هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید