اقدامات تحریک آمیز صهیونیست ها در سالگرد جنگ سی و سه روزه

اسرائیل از منطقه مرزی لبنان رد شد

کدخبر: ۲۲۵۴۹۳
در دوازدهمین سالگرد جنگ سی و سه روزه لبنان و رژیم صهیونیستی، نیروهای ارتش این رژیم با عبور از خط مرزی با لبنان در منطقه «کفرشوبا» دست به اقدامات تحریک آمیز و ربودن مردم منطقه زدند.
اسرائیل از منطقه مرزی لبنان رد شد

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی «المنار»، 12 نظامی صهیونیست ظهر امروز (پنجشنبه) در اطراف مزرعه ای در جنوب شهرک «کفرشوبا» برای دستگیری 2 لبنانی کمین کردند.
بر اساس این گزارش، در پی مقاومت دو لبنانی مقیم منطقه ، نظامیان صهیونیست اقدام به تیراندازی کردند و در ربودن افراد ناکام ماندند.
یکی از افراد غیر نظامی دامدار در جریان تعقیب و گریز، با سقوط از یک دیوار، مجروح و به بیمارستانی در منطقه «مرجعیون» لبنان منتقل شد.
خبرگزاری ملی لبنان هم گزارش داد که گشتی ارتش رژیم صهیونیستی از محدوده مرزی با لبنان عبور کرده است.
در همین حال تارنمای خبری «العهد» گزارش داد که این اتفاق با فاصله اندکی از محل استقرار نیروهای ویژه سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفیل) رخ داده است.
دوازده سال پیش در چنین روزی جنگی خونبار بین لبنان و رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست که سی و سه روز به طول انجامید. 
بسیاری از کارشناسان معتقدند مهمترین نتیجه آن جنگ افزایش بازدارندگی برای لبنان بوده است.
رژیم صهیونیستی در سال 2000 میلادی نیز پس از 18 سال، از لبنان عقب نشینی کرد اما مرزهای دو طرف هنوز به طور رسمی ترسیم نشده است.
لبنان با فلسطین اشغالی 79 کیلومتر مرز زمینی دارد و مسئولان این کشور معتقدند 13 نقطه مورد اختلاف مرزی با فلسطین اشغالی دارند و باید با حل این اختلاف ها با نظارت بین المللی، مرزهای دو طرف به صورت رسمی تعیین شود.
«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان دیروز در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل در امور لبنان از این نهاد خواست تا در ترسیم مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی کمک کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید