تظاهرات ضد ترامپ در 60 شهر انگلیس برگزار شد؛

بالون تمسخر آمیز دونالد ترامپ در آسمان لندن

کدخبر: ۲۲۵۵۸۸
اقتصادنیوز؛ در دومین روز از اقامت دونالد ترامپ در شهر لندن در 60 شهر انگلیس تظاهرات علیه ترامپ برگزار شد. جمعی از تظاهر کنندگان در لندن بالون تمسخرآمیز دونالد ترامپ که به شکل نوزادی خشمگین از چهره وی طراحی شده را بر فراز ساختمان پارلمان این کشور به پرواز درآوردند.
بالون تمسخر آمیز دونالد ترامپ در آسمان لندن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ این حرکت اعتراضی با موافقت شهردار لندن و در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار می شود.صادق خان شهردار لندن گفته بود که اگر تظاهرات مسالمت‌آمیز برگزار شود، معترضان حق‌دارند ابراز نظر کنند.

بالون ترامپ

با این حال برخی سیاستمداران دست راستی انگلیسی، از جمله نایجل فاراژ رهبر پیشین حزب یوکیپ این اقدام را اهانت به یک رئیس جمهوری عنوان کرده اند.

یکی از نزدیکان ترامپ گفته است که او قصد دارد از شهردار لندن به دلیل اهانت به خود شکایت کند. ترامپ همچنین در گفت وگو با نشریه زرد سان، شهردار لندن را فردی بی کفایت خواند و در اظهاراتی ادعایی خود او را مسئول افزایش حملات تروریستی در این شهر دانست.

رئیس جمهوری آمریکا بعد از ظهر دیروز برای انجام سفری کاری، در میان تدابیر شدید امنیتی وارد انگلیس شد. 

او در بدو ورود از سوی لیام فاکس وزیر تجارت بین الملل انگلیس و وودی جانسون سفیر آمریکا در انگلیس مورد استقبال قرار گرفت و بلافاصله با بالگرد، راهی اقامتگاه جانسون در مرکز لندن شد.

ترامپ دیشب (پنجشنبه) برای ضیافت شام با نخست وزیر انگلیس در کاخ بلنهایم حاضر شد. او امروز قرار است به اتفاق «می» از یک عملیات ضدتروریستی تمرینی نیروهای ویژه آمریکایی و بریتانیایی در پادگان سندهرست دیدن کند و دو طرف سپس برای گفت وگوهای رسمی راهی دفتر خارج از لندن نخست وزیر انگلیس موسوم به چکرز می شوند. 

ترامپ همچنین قرار است با ملکه الیزابت دوم در کاخ ویندزور برای صرف چای ملاقات کند. ملاقات های خارج از لندن رئیس جمهوری آمریکا به دلیل بیم از رویارویی وی با معترضین برنامه ریزی شده است.

مخالفان ترامپ قرار است ساعاتی دیگری در یک حرکت اعتراضی گسترده در مقابل ساختمان بی.بی.سی تجمع کرده و به سمت میدان مشهور ترافلگار تظاهرات کنند. هم زمان در بیش از 60 شهر دیگر در انگلیس قرار است تظاهرات ضد ترامپ برگزار شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید