دبکافایل اسرائیل فاش کرد

تشکیل چهار گروه فرماندهی مشترک آمریکا و اسرائیل در «پروژه مقابله با ایران»

کدخبر: ۲۲۵۶۵۹
اقتصادنیوز: 10 روز پیش رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اسرائیل، از تاسیس واحد جدیدی به نام «پروژه ایران» در ارتش این رژیم خبر داد و یک ژنرال اسرائیلی به نام «نیتزان آلون» را به ریاست آن منصوب کرد. اما اکنون اطلاعات و جزئیات جدیدی از این پروژه توسط رسانه های اسرائیلی به بیرون درز کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تابناک،در همین راستا، وبسایت خبری «دبکافایل» اسرائیل جزئیات جدیدی از این پروژه را افشا کرده است. طبق گزارش دبکا، در این پروژه ضد ایرانی، چهار گروه فرماندهی مشترک آمریکایی- اسرائیلی تشکیل شده است: گروه فرماندهی هسته ای؛ با پوشش دادن اهداف کلیدی هسته ای در ایران شامل: جنگ افزارها، راکتورهای پلوتونیوم، تاسیسات غنی سازی اورانیوم و سایت های تولید سانتریفیوژ.

گروه فرماندهی موشک های بالستیک؛ این مساله مربوط به ذخایر موشک های بالستیک ایران و راه اندازی سایت های سطحی و زیرزمینی و همچنین تاسیسات تولید موشک و موسسات تحقیق و توسعه موشکی است.

گروه فرماندهی ضد خرابکاری؛ با هدف عملیات آشکار و پنهان علیه مراکز نظامی و اطلاعاتی ایران در سراسر خاورمیانه، به ویژه در سوریه، لبنان و یمن. همچنین این گروه مسئول جنگ سایبری با ایران است.

گروه فرماندهی اقتصادی؛ که تحریم های آمریکا علیه ایران را پوشش می دهد.سهم اسرائیل در این فرماندهی مشترک، کسب اطلاعاتی در مورد دور زدن تحریم ها از سوی ایران در سطوح داخلی و بین المللی است.

تشکیل چهار گروه فرماندهی مشترک آمریکا و اسرائیل در «پروژه مقابله با ایران»

این اولین بار است که ارتش اسرائیل یک مسئول برای «پروژه مقابله با ایران» منصوب می‌کند که باید موضوعات مورد تنش بین تل‌آویو و تهران را با دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم و سایر کشورها هماهنگ کند.

خبر راه‌اندازی «پروژه ایران» در ارتش اسرائیل برای هماهنگ‌سازی اقدامات ضدایرانی این رژیم با سایر کشور (بویژه آمریکا) پس از آن اعلام شد که رسانه‌های غربی گزارش دادند آمریکا و رژیم اسرائیل کارگروه مشترکی را نیز برای ناآرام کردن ایران تشکیل داده‌اند.

طبق گزارش پایگاه خبری اکسیوس، فعالیت این کارگروه مشترک که چندماه پیش تشکیل شده اما خبر آن اکنون به بیرون درز کرده، بر تلاش برای تشویق اعتراضات در داخل ایران و افزایش فشار بر دولت متمرکز است.

دو مقام اسرائیلی در همین ارتباط به «باراک راوید» خبرنگار شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته‌اند تشکیل این تیم کاری مشترک در راستای سندی است که در 12 دسامبر سال گذشته (2016) برای مقابله با ایران بین مقامات آمریکا و اسرائیل در یک جلسه محرمانه در کاخ سفید امضا شد.

این دو مقام همچنین اعلام کردند که کارگروه یادشده طی ماه‌های اخیر تاکنون چندین بار تشکیل جلسه داده است.

اکسیوس اقدامات اخیر مقامات ارشد آمریکایی و اسرائیلی در خطاب قرار دادن مردم ایران در شبکه‌های اجتماعی و حمایت آنها از ناآرامی‌ها و همچنین طرح ادعاها درباره هزینه کردن پول در خارج از کشور توسط دولت ایران را نیز در راستای اهداف این کارگروه ارزیابی کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک