پرداخت مطالبات 6 هزارنفر از سپرده‌گذاران موسسات مالی

کدخبر: ۲۲۵۷۸۰
اقتصادنیوز: نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون مطالبات بیش از 6 هزار نفر از سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری با رقم بالای 200 میلیون تومان سپرده پرداخت شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، مسعود پزشکیان در تشریح آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه برای پیگیری مشکلات موسسات مالی و اعتباری افزود: پرداخت مطالبات 19 هزار نفر از این افراد باقی مانده که به زودی مطالبات این تعداد از سپرده گذاران نیز پرداخت شود.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی برای پرداخت مطالبات سپرده گذاران تا سقف یک میلیارد تومان زمان بندی لازم را انجام داده تا تمامی سپرده گذاران به یک باره به بانک مراجعه نکنند و برای مراجعه هر کدام روز خاصی را در نظر گرفته است. 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی درمورد گلایه برخی سپرده گذاران از پرداخت نکردن مطالبات در موعد مقرر یادآور شد: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مطالبات اختصاص یافته و حساب های سپرده گذاران موجود است، لذا بانک ها باید مطالبات را باید پرداخت کنند، البته موضوع راستی آزمایی اندکی زمان پرداخت را طولانی کرده است.

پزشکیان ادامه داد: 29 هزار نفر اظهار کرده اند که بیش از 200 میلیون تومان در موسسات مالی و اعتباری سپرده داشته اند، اما زمانی که راستی آزمایی و شفاف سازی شده تعداد آنها به 25 هزار نفر کاهش یافته است که این موضوع از تحمیل ضرر به بیت المال جلوگیری کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید