وزیر خارجه آلمان: هدف ترامپ از توئیت‌های تند و تیز جنجال است

کدخبر: ۲۲۵۷۸۵
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آلمان در گفتگویی ضمن انتقاد از موضع رئیس جمهوری آمریکا در قبال کشورش خاطرنشان کرد که ترامپ بیش از هر چیز به دنبال جنجال سازی توییتری است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در گفتگو با مجله اشپیگل در خصوص مواضع اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره کشورش اظهار داشت: ترامپ از مطرح کردن موضوعاتی مشابه آنچه که درباره آلمان عنوان کرد تنها یک هدف را دنبال می کند. 

ماس در توضیح گفته خود افزود: ترامپ از توئیت های تند و تیز خود تنها به دنبال کسب محبوبیت و در برخی موارد جنجال سازی است. 

وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه اروپا نمی تواند دستاوردهای طولانی مدت خود را بر اساس اظهارات ترامپ از بین ببرد، تاکید کرد: اتحادیه اروپا چاره ای جز افزایش توان دفاعی خود ندارد و باید برای دستیابی به این هدف تمام توان و تلاش خود را به کار گیرد. 

این سیاستمدار آلمانی در عین حال از علاقمندی تداوم مناسبات اتحادیه اروپا با آمریکا سخن گفت و خاطرنشان کرد: تداوم مناسبات نیاز به استراتژی های راهبردی دارد.

گفتنی است ترامپ در نشست اخیر ناتو در بروکسل، کشورهای اروپایی را به سوء استفاده از بودجه دفاعی آمریکا متهم کرد. وی همچنین آلمان را به علت روابط نزدیک در زمینه انرژی با روسیه، اسیر این کشور خواند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید