واشنگتن پست: ترامپ مثل آب خوردن دروغ می‌گوید

کدخبر: ۲۲۵۸۰۸
اقتصادنیوز: روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت زمانی که از دروغگویی سخن به میان می‌آید، باید گفت که ترامپ بی‌وقفه این کار را انجام می‌دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوانف روزنامه واشنگتن پست نوشت، زمانی که از دروغگویی سخن به میان می آید، باید گفت که دونالد ترامپبی وقفه این کار را انجام می دهد.

پایگاه اینترنتی این روزنامه نوشت: زمانی دیوید گفن، شخصیت مشهور هالیوودی درباره بیل و هیلاری کلینتون از سیاستمداران سابق آمریکا گفت: "همه در سیاست دروغ می گویند." اما وی هرگز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را در عمل ندیده بود. زمانی که درباره دروغگویی سخن می گوییم، باید بگوییم ترامپ خیلی راحت (مثل آب خوردن) دروغ می گوید.

در اول ژوئن –کمتر از پانصد روز پس از روی کار آمدن به عنوان رئیس جمهور- روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد ترامپ سه هزار و دویست و پنجاه و یک دروغ یا اظهارات خلاف واقع داشته است. ترامپ همین رویه نادرست خود(دروغ گفتن) را در کنفرانس خبری پنج شنبه ناتو ادامه داد و سپس سفر خود را به انگلیس آغاز نمود که پیشتر از نخست وزیر آن کشور به شدت انتقاد کرده بود اما چند ساعت بعد گستاخانه درباره آن دروغ گفت.

ترامپ مدت کوتاهی پس از انتقاد از نخست‌وزیر انگلیس گفت: «نخست وزیر را سرزنش نمی کنم.» وی از عملکرد ترزا می، نخست وزیر انگلیس برای مدیریت برکسیت به شدت انتقاد کرده و گفته بود که بوریس جانسون یکی از رقبای سیاسی و منتقدان می و وزیر خارجه سابق انگلیس «نخست وزیر بهتری خواهد بود.» اما چند ساعت بعد وی از این سخنان خود عقب نشینی کرد و گزارش ها را درباره این موضوع نادرست خواند.

این روزنامه در ادامه با اشاره به دیگر دروغ های ترامپ به ویژه درباره مهاجرت های غیرقانونی نوشت: لازم به توضیح است که ترامپ در دوره ای روی کار آمد که مهاجران غیرقانونی بیشتر از ورود به آمریکا از این کشور خارج می شدند و به مکزیک بازمی‌گشتند. لازم به توضیح است که در یک دهه منتهی به انتخاب ترامپ تعداد مهاجران غیرقانونی به آمریکا تا بیش از یک میلیون نفر کاهش یافته بود.

ترامپ در رقابت های انتخاباتی‌اش ادعا کرد در نتیجه افزایش جنایت ها، آمریکا در آستانه تقسیم شدن است. وی در سخنرانی‌اش در مراسم تحلیف وعده داد دوباره آمریکا را امن خواهد کرد. اما وی این بار هم دروغ گفته بود. زمانی که وی رئیس جمهور آمریکا شد، میزان جنایت ها در این کشور کاهش یافته بود. حتی شهر نیویورک که وی در آن زندگی می کرد کمترین میزان جنایت ها را از دهه 1950 تجربه می کرد.

وی در رقابت های انتخاباتی‌اش دروغ های دیگری نیز گفته است. وی در این تبلیغات ادعا کرد ارتش آمریکا ازسوی دشمنان تهدید می شود و وعده داد دوباره آمریکا را قدرتمند می کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید