نماینده منتقد دولت؛ ​اعضای تیم اقتصادی دولت در اولویت استیضاح قرار دارند

کدخبر: ۲۲۵۸۹۱
​اقتصادنیوز: نماینده عضو جبهه پایداری بروجرد در مجلس نوشت:در شرایطی که زمزمه‌هایی درمورد استیضاح برخی وزرای و اعضای تیم اقتصادی دولت مطرح شده، باید دقت کنیم که «استیضاح» به معنای توضیح خواستن است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین؛ عباس گودرزی، نماینده عضو جبهه پایداری بروجرد در مجلس در یادداشتی نوشت:

بحث تغییر وزرای دولت یا ترمیم کابینه که مدتی است در مجلس، فضای رسانه‌ای و همچنین نزد افکار عمومی مطرح است، موضوعی است که باید با دقت و وسواس بیشتری مورد توجه قرار گیرد و اولویت‌ها در مسیر برخورد با این مهم مورد توجه باشد. نکته نخست که باید مدنظر باشد درخصوص فضای به وجود آمده در شرایط اقتصادی کشور، آشفتگی بازار ارز و وضعیت معیشت مردم است که لازم است، پیش از هرچیز یک نفر پاسخگو باشد و طبیعتا کسی که باید پاسخگوی مردم باشد، دولت محترم و وزرای این دولت هستند. البته دیگر بخش‌ها و حوزه‌ها هم در بروز و وقوع این مشکلات سهیم هستند اما قطعا این دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه هستند که مسوولیت اصلی را برعهده دارند و باید پاسخگوی مردم باشند و به جامعه توضیح دهند که چرا دچار این وضع شده‌ایم.

از طرفی در شرایطی که زمزمه‌هایی درمورد استیضاح برخی وزرای و اعضای تیم اقتصادی دولت مطرح شده، باید دقت کنیم که «استیضاح» به معنای توضیح خواستن است و در شرایطی که مردم منتظرند یک مقام مسوول اجرایی توضیح دهد که چرا وضعیت بازار به این شکل درآمده، توضیح خواستن از مقامات اجرایی باید مدنظر باشد.

طبیعتا برای اعمال این تغییرات و استیضاح وزرا، تیم اقتصادی دولت در اولویت است و شخصا معتقدم در میان اعضای همین تیم اقتصادی نیز وزیر امور اقتصادی و دارایی مهم‌تر است و به همین دلیل هم یکی از متقاضیان استیضاح وزیر اقتصاد هستم. به این اعتبار، هدف ما از استیضاح برخی وزرای دولت ازجمله وزیر اقتصاد نیز فراهم کردن شرایطی برای پاسخگویی مسوولان است.

همزمان در شرایطی که صحبت‌هایی درمورد استیضاح شخص رییس‌جمهور نیز مطرح است، معتقدم درشرایط فعلی، فضا برای استیضاح رییس‌جمهور مساعد نیست. درواقع در این شرایط لازم می‌دانیم که رییس‌جمهور به مردم توضیح دهد و پاسخگو باشد و به همین دلیل نیز طرح سوال از رییس‌جمهور را دنبال می‌کنیم اما موافق استیضاح رییس‌جمهور نیستیم.

درنهایت آنچه بیش از هر مساله باید مدنظر باشد این است که دولت در شرایط حساس فعلی باید برای عبور از مشکلات نسبت به گذشته چابک‌تر و چالاک‌تر و بانشاط‌تر و بابرنامه‌تر عمل کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید