روزنامه اسپانیایی گزارش داد؛

نجات برجام به کمک شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی

کدخبر: ۲۲۵۹۱۳
اقتصادنیوز؛ یک روزنامه اسپانیایی با اشاره به خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها نوشت: ایران و اروپا با هدف حفظ روابط تجاری و نجات برجام، روی شرکت‌های کوچک و متوسط تمرکز کرده‌اند.
نجات برجام به کمک شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ روزنامه اسپانیایی لا وانگواردیا در مطلب روز شنبه خود نوشته است: در پی اعلام توقف همکاری با ایران از سوی شرکت های بزرگ چند ملیتی دارای منافع زیاد در بازار آمریکا، اروپا اکنون روی شرکت های کوچک و متوسط برای همکاری با تهران در این شرایط دشوار متمرکز شده است. 

نشریه افزود:جمهوری اسلامی ایران گفته برای ماندن در توافق باید منافع این کشور در چارچوب برجام که برنامه هسته ای این کشور را در عوض لغو تحریم ها محدود می کند، حفظ شود.

به باوراین رسانه اسپانیایی، به دلیل این که آمریکا گفته هیچ استثنایی برای کشورهای ثالثی که بخواهند باایران معامله کنند قائل نیست، شرایط دشوار است. 

دراین گزارش همچنین آمده است: ماه جاری نشست وزرای امور خارجه پنج کشور باقی مانده در برجام و ایران در وین برگزار شد که طرفین بر تعهد خود برای حفظ توافق تاکید کردند، اما هیچ ساز و کار عملی برای ادامه تجارت با تهران ارایه نکردند. 

لا وانگواردیا تصریح کرد: در پی اعلام شرکت های بزرگ از جمله توتال و شرکت کشتیرانی مرسک برای توقف همکاری و خروج از ایران، چاره کار در فعال شدن شرکت های بزرگ وکوچک اروپایی که روابط اقتصادی وتجاری چندانی با آمریکا ندارند، دیده می شود و این رویکرد به نفع بخش خصوصی ایران خواهد بود. 

روزنامه اسپانیایی در پایان نوشت: هلگا اشمید معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اخیرا گفته که در حال تدارک ابتکار عملی برای ورود ده ها شرکت کوچک و متوسط اروپایی در آینده نزدیک به ایران هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید