کلیا:

استقبال از تدوین طرح مقابله با احتکار مسکن

کدخبر: ۲۲۵۹۳۸
اقتصادنیوز:عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:باید با اخلال گران بازار مسکن برخورد انقلابی شود و حتی می توان برخی خانه ها را که با قصد سوداگری سال ها خالی هستند، مصادره کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت ،یوناتن بت کلیا با انتقاد از وضعیت بازار مسکن گفت:باید پذیرفت وضعیت قیمت ها در بازار مسکن نسبت به سطح درآمدها بسیار از خانوارها بالا است و بخش قابل توجهی از درآمد هر خانوار صرف پرداخت اجاره بهای مسکن می شود.  

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:در شهر تهران هزاران خانه خالی وجود دارد اما در چرخه سالم خرید و فروش قرار نمی گیرند این تعداد خانه خالی در حالی در پایتخت وجود دارد که بسیاری از متقاضیان مجبورند مسکن را با قیمت های گران خریداری کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد:مسئله تامین مسکن یکی از اولویت های جامعه محسوب می شود و در صورت رفع مشکل تامین مسکن خانوارها  شرایط برای تقویت سطح معیشت خانوارها فراهم می شود.

بت کلیا  افزود:یکی از اقدامات مهم در شرایط فعلی شناسایی خانه های خالی است که معمولا طی سال های گذشته مالکان برای سوداگری از فروش یا اجاره مسکن امتناع کرده اند، بعد از شناسایی خانه های خالی باید از احتکار مسکن جلوگیری شود.

وی ادامه داد:باید با اخلال گران بازار مسکن برخورد انقلابی شود و حتی می توان برخی خانه ها را که با قصد سوداگری سال ها خالی هستند مصادره کرد بحث بعدی رسیدگی به وضعیت زمین های رها شده در سطح شهرها است.  

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با کلیت موضوع تدوین طرح دوفوریتی مقابله با احتکار و کاهش التهابات بازار مسکن در مجلس موافق هستم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید