جان سختی یک گوشی موبایل آیفون بعد از دو روز در عمق 10 متری آب!

کدخبر: ۲۲۵۹۵۲
اقتصاد نیوز: هرچه که گوشی‌ها پیشرفته‌تر و گران‌تر می‌شوند، وجود ویژگی‌هایی چون مقاومت در برابر نفوذ آب ضروری به نظر می‌رسد، با این حال گاهی این قاب (کاور) است که می‌تواند گوشی شما را از خرابی حتمی نجات دهد.
جان سختی یک گوشی موبایل آیفون بعد از دو روز در عمق 10 متری آب!

به گزارشاقتصاد نیوز،  اخیراً یک غواص به نام  «کریس هیرسی» (Cerys Hearsey) در سواحل دورست انگلستان مشغول غواصی بوده که ناگهان روشن شدن صفحه یک گوشی در واکنش به یک اعلان، در کف آب نظر وی را به خود جلب می‌کند. خانم کریس گوشی را برمی دارد و آن را با خود به سطح آب می‌آورد. در کمال تعجب وی یک گوشی آیفون 7 با 84 درصد شارژ باتری را مقابل خود می‌یابد که ظاهراً بی نقص کار می‌کند.

این غواص با هدف یافتن صاحب گوشی لیست مخاطبین آن را بررسی می‌کند و در نهایت متوجه می‌شود گوشی متعلق به یک کانادایی است که حالا به کشور خود بازگشته است. کریس گوشی را به یکی از وابستگان صاحب گوشی که مقیم بریتانیا است تحویل دهید و حالا از طریق پست در راه کانادا است.

نکته جالب اینکه اپل گوشی آیفون 7 را نه به عنوان ضد آب، بلکه مقاوم در برابر نفوذ آب معرفی کرده است، جالب‌تر اینکه هرگونه آب خوردگی باعث ابطال وارانتی می‌شود. آیفون 7 موفق به اخذ تائیدیه IP67  شده است که به معنای توانایی تحمل عمق یک متری آب به مدت 30 دقیقه است. با این حال گوشی یاد شده به لطف قاب ضد آب خریداری شده توسط دارنده آن، توانسته برای بیش دو روز در عمق 10 متری دوام بیاورد. مدل یا سازنده این قاب اعلام نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید