بیستمین شایعه کی‌روش در ایران/ بازار گرمی یا واقعیت ؟

کدخبر: ۲۲۵۹۶۴
اقتصاد نیوز: در سال‌های حضور کی‌روش در ایران، چند بار شایعه مربی‌گری او در کشورهای دیگر مطرح بوده است؟
بیستمین شایعه کی‌روش در ایران/ بازار گرمی یا واقعیت ؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، کی‌روش سرمربی یک «تیم جدید» می‌شود. نام «تیم جدید» را می‌توانید با تیم‌های باشگاهی و ملی زیادی پر کنید. همانطور که در تمام این سال‌ها هر چند مدت یک بار خبری با این تیتر و مضمون منتشر شده است.

کی‌روش مربی بزرگی است. مربی که اگر از تیم ملی ایران جدا شود به احتمال زیاد بدون تیم نخواهد ماند و خیلی زود با تیم دیگری کارش را استارت خواهد زد. این حقیقتی است که حتی مخالفان کی‌روش هم به خوبی آن را باور دارند اما نکته‌ای که شاید کمی در باور آن مشکل وجود داشته باشد حجم پیشنهاداتی است که در این سال‌ها برای کی‌روش مطرح شده است. کی‌روش از روز اولی که به ایران آمد هر زمان که قصد جدایی، استعفا یا اولتیماتوم به فدراسیون داشت حرف از یک پیشنهاد دست به نقد مطرح می‌شد.

لیست تیم‌هایی که در این ۷ سال حضور کی‌روش در ایران بحث پیشنهاد آنها به سرمربی تیم ملی مطرح شده شامل این تیم‌هاست:

استرالیا: عجیب ترین پیشنهادی که تنها ۶ماه مانده به جام‌جهانی مطرح شده و ایرانی‌ها خود را آماده می‌کردند که مانند جام‌جهانی ۹۸ با یک مربی ایرانی و جدید به جام جهانی بروند.

ازبکستان: این بار همه چیز از پیشنهاد فراتر رفت و حتی رسانه‌های ازبکستانی خبر توافق را هم منتشر کردند. آنها حدس زده بودند که مربی خارجی که رئیس فدراسیون‌شان با آن توافق کرده سرمربی تیم ملی ایران است.

ژاپن: کی‌روش یکی از گزینه‌های لیست بلندبالای ژاپنی‌‌ها بود که تا آخرین نفرات در این لیست باقی ماند اما در نهایت نام مربی دیگری از این لیست بیرون آمد.

عربستان: در روزهایی که ژاپنی‌ها به دنبال سرمربی بودند، عربستانی‌ها هم دنبال گزینه‌ای برای نیمکت‌شان بودند و ظاهرا هر دو یک گزینه مشترک داشتند، کی‌روش پرتغالی.

آفریقای جنوبی: سرمربی، مدیر فنی، مدیر تیم ملی و تیم باشگاهی انواع و اقسام پیشنهاداتی است که گفته می‌شد از تیم سابق آقای سرمربی به او رسیده است.

کامرون: پیشنهادی که خیلی زود اعلام شد با پاسخ منفی کی‌روش همراه بوده است و حاشیه‌های آن زمان زیادی طول نکشید.

منچستریونایتد، لیدزیونایتد و کوئینز پارک رنجرز: پیشنهادات کی‌روش فقط به آسیا و آفریقا محدود نشده و در اروپا هم مشتریانی داشته است. مشتریانی که باشگاه‌های انگلیسی بوده‌اند.

مکزیک: خبر احتمال همکاری کی‌روش و مکزیک را ابتدا یک سایت مکزیکی منتشر کرد و سپس رسانه‌های ورزشی پرتغال ادعا کردند از میان بنتو یا کی‌روش یک نفر سرمربی مکزیک می‌شود.

ساحل عاج: تیم ملی فوتبال ساحل عاج پس از ناکامی در رقابت‌های جام ملت های آفریقا در گابن، سرمربی خود میشائیل دوسویر را برکنار کرد و مثل اکثر تیم‌های آفریقایی یکی از گزینه‌هایش کی‌روش بود.

گابن و نیجریه: در ادامه پیشنهادات تیم‌های آفریقایی به کی‌روش نام این دو تیم را هم اضافه کنید.

آمریکا: در میان این پیشنهادات جای یک قاره خالی بود و با مطرح شدن بحث پیشنهاد تیم ملی آمریکا این جای خالی هم پرشد.

الجزایر: هنوز جام‌جهانی تمام نشده اما با بازگشت کی‌روش به ایران پیشنهادات او هم شروع شده است. یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال الجزایر تاکید کرد که محتمل‌ترین گزینه حضور کی روش در تیم ملی این کشور است.

لهستان: پس از استعفای آدام ناوالکا، در پی ناکامی در جام جهانی ۲۰۱۸ فدراسیون فوتبال لهستان نام کارلوس کی‌روش را در بین گزینه‌های هدایت یاران لواندوفسکی قرار داده است و این داغ‌ترین و جدیدترین پیشنهاد کی‌روش است.

حدود ۲۰ پیشنهاد در این سال‌ها یک رکورد منحصر به فرد را برای کی‌روش خلق کرده است. همه می‌دانند کی‌روش مربی خوبی است و مشتریان زیادی هم دارد اما آیا بهترین مربیان دنیا هم به این رکورد در این سال‌ها نزدیک شده‌اند؟ البته این را نباید فراموش کرد که بخشی از این شایعات و اخبار در رسانه‌های خارجی منتشر شده و کی‌روش نقشی در آن نداشته اما در خبرهای داخلی بیش از حد روی آن مانور شده و جدی گرفته شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید