ترامپ: ترزا می زن بسیار زیبایی است،‌ من او را دوست دارم/ در انتخابات 2020 شرکت می‌کنم

کدخبر: ۲۲۶۰۱۰
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا که قرار است فردا دوشنبه در فنلاند با همتای روس خود دیدار کند، گفت که کنار آمدن با روسیه، واقعا چیز خوبی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با یک رسانه انگلیسی درباره مسائلی از قیبن دیدار آتی خود با رئیس‌جمهور روسیه و انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا صحبت کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه اختصاصی با روزنامه «میل» با «پیرز مورگان» مجری سرشناس انگلیسی درباره مسائل مختلف داخلی و خارجی صحبت کرد.

ترامپ در این مصاحبه از قصد خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ خبر داد و گفت: «من کاملا قصد (نامزد شدن دوباره در انتخابات ریاست جمهوری) را دارم. همه از من می‌خواهند که شرکت کنم».

او درباره رقابت نامزد دموکرات‌ها با او در انتخابات ریاست جمهوری هم اینطور جواب داد: «من هیچ کسی را نمی‌بینم که با من رقابت کند. من همه آنها را می‌شناسم و هیچ کسی را (برای رقابت) نمی‌بینم».

آقای مورگان از رئیس‌جمهور آمریکا درباره دیدارش با ملکه بریتانیا سوال کرد و پرسید که آیا با او درباره «برگزیت» (جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا) گفت‌و‌گو کرد.

ترامپ جواب داد: «بله (درباره برگزیت) صحبت کردم. او (ملکه الیزابت) درست می‌گوید که موضوع (برگزیت) بسیار پیچیده است. من فکر می‌کنم هیچ کس واقعا نمی‌داند که این موضوع چقدر پیچیده است. همه فکر می‌کردند که "خوب این موضوعی ساده است"».

رئیس‌جمهور آمریکا درباره ملکه انگلیس گفت: «او یک زن خارق‌العاده، باهوش و بسیار زیبا است».

مجری و خبرنگار انگلیسی از ترامپ سوال کرد، آیا ملکه شما را دوست دارد؟

رئیس‌جمهور آمریکا جواب داد: «خوب من نمی‌خواهم از طرف او صحبت بکنم اما می‌توانم به شما بگویم که من او را دوست دارم. من او را خیلی دوست دارم».

خبرنگار انگلیسی درباره دیدار روز دوشنبه ترامپ با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم سوال کرد و نظر او را درباره نتیجه این دیدار جویا شد.

رئیس‌جمهور آمریکا جواب داد: «فکر می‌کنم که شاید ما بتوانیم با هم کنار بیاییم. یک کسی از من سوال کرد که آیا شما (ترامپ و پوتین) دشمن هم هستید یا دوست؟ من گفتم که خیلی زود است که در این باره حرف بزنیم».

رئیس‌جمهور آمریکا جواب داد: «فکر می‌کنم که شاید ما بتوانیم با هم کنار بیاییم. یک کسی از من سوال کرد که آیا شما (ترامپ و پوتین) دشمن هم هستید یا دوست؟ من گفتم که خیلی زود است که در این باره حرف بزنیم».

ترامپ ادامه داد: «در حال حاضر من می‌گویم که ما رقیب هستیم اما صادقانه بگویم برای آمریکا، بریتانیا و دیگران خبو است که با روسیه و چین و دیگران کنار بیاییم. این چیز خوبی است و چیز بدی نیست. واقعا یک چیز خوب است».

خبرنگار انگلیسی در سوالی درباره مذاکرات آمریکا با کره شمالی پرسید: «آیا این دکترین ترامپ است که در یک اتاق نشسته و برای رسیدن به توافقات با افرادی که دشمن تصور و می‌شوند، تلاش کنید؟»

ترامپ گفت: «من دوست دارم که شاهد صلح باشم. افراد بسیاری فکر می‌کردند که در روز اول ترامپ در مقام رئیس‌جمهور، ما به سمت جنگ می‌رویم. خوب ببینید الان کجا هستیم. ما داریم از شر جنگ‌ها خلاص می‌شویم و در واقع داریم از جنگ‌ها خارج می‌شویم».

مورگان سوال کرد: «آیا شما می‌توانید به کیم جونگ اون اعتماد کنید؟»

رئیس‌جمهور آمریکا در جواب گفت: «همه آنچه که می‌توانم بگویم این است: وقتی رئیس‌جمهور اوباما در سال‌های آخر ریاست جمهوری دائم درباره جنگ با کره شمالی صحبت می‌کرد و همه هم همین حرف را می‌زدند البته من تقصیر را به گردن او نمی‌اندازم بلکه می‌گویم که این مشکل بزرگی بود».

در بخش دیگری از این مصاحبه، درباره «ملانیا ترامپ» همسر ترامپ و ایفای نقش او در مقام «بانوی اول آمریکا» سوالی مطرح شد.

ترامپ درباره همسر سوم و کنونی خود گفت: «من خیلی به او افتخار می‌کنم. او یک کار خارق‌العاده (در مقام بانوی اولی) انجام می‌دهد و خیلی محبوبیت دارد».

خبرنگار انگلیسی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «آقای رئیس‌جمهور! محبوبیت او (ملانیا ترامپ) از شما بیشتر است».

ترامپ در واکنش به این اظهارنظر به شوخی جواب داد: «من امیدوارم که او هرگز علیه من (نامزد انتخابات) نشود. او کارش را (در مقام بانوی اولی) خیلی خوب انجام می‌دهد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید