خرازی: نمی‌توانیم در برابر زورگویی آمریکا تسلیم شویم

کدخبر: ۲۲۶۰۷۵
اقتصادنیوز؛ رییس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران، اظهار نظرهای مختلف در ایران را نشانه ای از پویایی سیاسی در کشور دانست و گفت: موضع کلی ایران این است که نمی تواند در برابر زورگویی آمریکا تسلیم شود.
خرازی: نمی‌توانیم در برابر زورگویی آمریکا تسلیم شویم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ کمال خرازی، رییس شورای راهبردی روابط خارجی روز یکشنبه در کنفرانس خبری در حاشیه هفتمین مجمع صلح جهانی در پکن گفت: مقام های ایران برای مقابله با تحریم های آمریکا و اقدامات این کشور علیه برجام، متحد هستند و از جامعه بین المللی و کشورهای عضو توافق هسته ای انتظار می رود به مسئولیت های خود در این زمینه پایبند باشند.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد اختلافات داخلی در ایران در خصوص مقابله یا مذاکره با آمریکا گفت منافع ایران ایجاب می کند که مسئولان و ملت یکپارچه و متحد در برابر زیاده خواهی واشنگتن ایستادگی کنند.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران، اظهار نظرهای مختلف در ایران را نشانه ای از پویایی سیاسی در کشور دانست و گفت که موضع کلی ایران این است که نمی تواند در برابر زورگویی آمریکا تسلیم شود.

خرازی درباره مواضع آمریکا و قلدرمآبی این کشور گفت که دولت آمریکا در سالیان گذشته همواره علیه ایران گام برداشته و سعی کرده است منافع ملت ایران را نادیده بگیرد.

وی تاکید کرد که آمریکا نه فقط در برابر ایران بلکه امروز در برابر دنیا و از جمله چین با مشکل تراشی های تجاری خود مانع ایجاد می کند و لازمه همکاری جامعه بین المللی برای مقابله با یکجانبه گرایی واشنگتن بیشتر از هر زمانی احساس می شود.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت که بر خلاف فشارهایی که آمریکا وارد می آورد ایران همواره به صورت مستقل و با داشتن منابع کافی و با رایزنی های سیاسی خود کوشیده است تا فشارها و تحریم ها را خنثی کند و با برخورداری از ضریب امنیت بالا می تواند با داشته های خود و با حمایت کشورهای دیگر با فشارهای یکجانبه آمریکا مقابله کند.

خرازی با بیان اینکه هدف از هر مذاکره ای جلب اعتماد است ، گفت: ایران هر بار که به آمریکا اعتماد کرده و وارد گفت و گو شده از جمله در مورد افغانستان و توافق هسته ای ، نتیجه عکس دیده و همواره این کشور به توافقات پشت کرده است.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: «چطور می توان به آمریکا اعتماد کرد در شرایطی که سند امضا شده دولت خود را نقض می کند و موج بی اعتمادی ایجاد می کند و توافقات بین المللی را مورد بی اعتنایی قرار می دهد ملت ایران به دلایل فراوان به آمریکا بی اعتماد است».

خرازی افزود: موضوع به چالش کشیدن ایران از سوی آمریکا مورد تازه ای نیست و از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا تلاش های مذبوحانه ای علیه تهران داشته اما ایران بر این اقدامات مدیریت کرده و با تجربیات حاصله در زمینه های اقتصادی، نظامی، سیاسی، دیپلماتیک و صنعتی پیشرفت های چشمگیری نیز بدست آورده است.

وی ایران را یکی از با ثبات ترین کشورهای منطقه دانست و گفت: ایران با هوش و استعدادهای بالا و منابع غنی که در اختیار دارد و با رویکرد مقابله جویانه در برابر مداخله جویی های آمریکا به موفقیت های بیشتری همانند گذشته دست خواهد یافت.

نشست صلح جهانی که اولین بار در سال 2012 میلادی برگزار شد، امسال با حضور دهها نفر از کارشناسان و مقام های سابق دولت ها در دانشگاه چینگ هوا تشکیل شده و ایران نیز در آن حضور داشته است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید