ترامپ: اعضای ناتو از من تشکر می‌کنند/ من متحدشان کردم

کدخبر: ۲۲۶۲۵۶
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه مدعی شد بسیاری از کشورهای عضو ناتو از او بابت متحد کردن اعضای این ائتلاف بین‌المللی تشکر کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را برای افزایش سهم بودجه دفاعی تحت فشار قرار داده روز دوشنبه مدعی شد که اعضای این ائتلاف از او بابت این موضوع تشکر کرده‌اند. 

ترامپ در توئیترش نوشت: «تماس‌های زیادی از سران کشورهای ناتو دریافت کرده‌ام که از من بابت متحد کردن آنها و متوجه کردنشان به تعهدات مالی تشکر می‌‌کنند. نشست حقیقتاً فوق‌العاده‌ای داشتیم که پوشش اکثر رسانه‌ها از آن غیردقیق بود. ناتو حالا قوی و ثروتمند است.»

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این مدعی شده بود کشورهای ناتو با عملی‌ کردن تعهداتشان برای افزایش سهم خودشان در تأمین بودجه دفاعی این ائتلاف موافقت کرده‌اند. 

کشورهای عضو ناتو تعهداتشان در زمینه بودجه دفاعی را براساس تولید ناخالص داخلی خود عملی می‌کنند. 29 کشور عضو ناتو سال 2014  توافق کردند تا سال 2024 میلادی معادل 2 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به تأمین بودجه دفاعی این ائتلاف اختصاص دهند.

با وجود این، شدت گرفتن بحران مالی موجب شد که تا کنون بسیاری از این کشورها نتوانند به این تعهد عمل کنند و فقط پنج کشور آمریکا، یونان، انگلیس، استونی و لتونی به این تعهد پایبند بمانند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید