ترامپ درخواست پوتین درباره سوریه را نپذیرد

کدخبر: ۲۲۶۴۳۵
اقتصادنیوز : دو عضو ارشد دمکرات کنگره آمریکا در بیانیه ای مطبوعاتی با ابراز نگرانی از دیدار روسای جمهوری آمریکا و روسیه، از ترامپ خواستند تا درخواست پوتین درباره سوریه را نپذیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،باب منندز عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا و الیوت انگل عضو ارشد کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای مشترک که روز دوشنبه منتشر شدد، این مطلب را مطرح کرده اند.

آنها افزودند: ما عمیقا نگران هستیم که امتیاز دهی یک جانبه ایالات متحده مسیر برتری در سوریه برای حفاظت از شهروندان، تضعیف قدرت ایران و امنیت بیشتر اسرائیل را به خطر اندازد. بنابراین، ما از رئیس جمهوری ترامپ می خواهیم که هرگونه درخواست روسیه در رابطه با سوریه را رد کند. 

دو عضو دمکرات کنگره ادامه دادند: ما از رئیس جمهوری ترامپ درخواست می کنیم که از رئیس جمهوری پوتین بخواهد تا تعهدات خود را درباره حضور ایران در سوریه و متعهد شدن به یک روند سیاسی برای توقف درگیری ها به اجرا درآورد.

انگل و منندز اضافه کردند: سیاست پوتین در قبال اسد، دلیل بقای این رژیم وحشی است. همکاری با ایران و حزب الله و مشارکت مهلک روسیه، بی ثباتی منطقه ای را رقم زده، فاجعه بزرگ انسانی ایجاد کرده و استفاده از سلاح های شیمیایی را ممکن ساخته که عمدتا غیرنظامیان و ساختارهای غیر نظامی را مورد هدف قرار داده است.

آنها مدعی شدند: با وجود تعهدات توخالی پوتین برای مبارزه با داعش و القاعده در سوریه، هدف واقعی او حصول اطمینان از بقای اسد است. اگر اسد در سوریه باقی بماند، مبارزه داعش و دیگر گروه های افراطی هرگز پایان نخواهد یافت.

دو نماینده آمریکا اظهار کردند: دولت ترامپ می تواند و باید بیشتر تلاش کند تا رژیم سوریه و عوامل آن را مجبور سازد تا به یک فرایند سیاسی تن دهند و نقش ایران در سوریه کاهش یابد. این دولت همچنین باید برنامه ها و طرح های تثبیت و کمک رسانی به فعالان سوریه را ارائه دهد. بدون سرمایه گذاری در این برنامه ها، امید کمی برای یک سوریه پایدار و مطمئن وجود دارد که پیامدهای پایدار برای منافع ایالات متحده در منطقه داشته باشد.

انگل و منندز افزودند: جنگ در سوریه تنها با یک حل و فصل سیاسی فراگیر پایان می یابد. برای کمک به دستیابی به این نتیجه، ما متعهد به تصویب قانون حفاظت از غیرنظامیان سوریه هستیم که تحریم های شدید را در صنایعی ایجاد می کند که رژیم سوریه در جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت از آنها سود می برد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ساعتی قبل حدود 2 ساعت و 10 دقیقه دیدار خصوصی داشتند و قرار است در نشست مشترک خبری حضور یابند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید