​راه آهن «تبریز – میانه» به ایستگاه بستان آباد می رسد

کدخبر: ۲۲۶۴۴۳
اقتصادنیوز : مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: طبق برنامه زمان بندی، راه آهن «تبریز – میانه» هم زمان با هفته دولت به ایستگاه بستان آباد می رسد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، ابوالقاسم سلطانی شامگاه امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه ایران از نظر راه در بین ۱۸۰ کشور جهان در رتبه ۹۲ قرار گرفته و در گذشته رتبه ای فراتر از ۱۰۰ را داشتیم، اظهار داشت: مثلاً در شاخص ترانزیتی و تشریفات گمرکی ایران عقب تر از کشورهای پاکستان و ترکیه است.

وی با اشاره به وضعیت بزرگراه اهر – هریس – تبریز، افزود: در بزرگراه اهر – هریس – تبریز دوربین های کنترل سرعت نصب شده و رانندگان در جایی که دوربین نیست بیش از حد سرعت مطمئنه حرکت می کنند اما در جایی که دوربین وجود دارد سرعت را کاهش می دهد این در حالی است که ما در این جاده اصلاً مشکل هندسی نداریم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ادامه داد: ما نمی گوییم در جاده ها و بزرگراه ها مشکلی نداریم همانند سایر بخش ها و حوزه ها در این بخش نیز مشکلاتی وجود دارد ولی اینکه بگوییم در تمامی حوادث رانندگی مقصر جاده ها هستند را قبول نداریم.

سلطانی تاکید کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۲۰۰ کیلومتر پروژه راهسازی در قالب طرح های ملی در آذربایجان شرقی در حال احداث است و برای بهره برداری کامل از این طرح ها نیاز به ۱۱ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم.

وی در ادامه گفت: بخشی از ۲۲۰۰ کیلومتر پروژه راهسازی به بهره برداری رسیده و بخشی دیگر در حال احداث بوده و بخشی دیگر هنوز به پیمانکار هم واگذار نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه خوشبختانه تا به حال هیچ انحرافی در اجرای پروژه های راهسازی آذربایجان شرقی نداشته ایم، بیان داشت: در تمامی محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی حجم ترافیک فراتر از حد تصور است و حتی در برخی محورهای تردد به بیش از ۴۷ درصد حد ظرفیت انجام می گیرد.

سلطانی، تکمیل خط ریلی تبریز – میانه را جزو پروژه های اولویت دار کشور عنوان کرد، ابراز داشت: طبق برنامه زمان بندی مجری پروژه، قرار است امسال خط ریلی تبریز – میانه به ایستگاه بستان آباد برسد و سعی داریم تا با رسیدن این خط ریلی به ایستگاه ائل گلی با مترو متصل شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید