دستگیری 50 تروریست در جاکارتا اندونزی

کدخبر: ۲۲۶۵۰۶
اقتصادنیوز: منابع امنیتی در اندونزی گزارش دادند: براساس قانون جدید مقابله با تروریسم این کشور و به منظور افزایش تدابیر امنیتی با توجه به در پیش بودن مسابقات آسیایی 2018 درسال جاری 50 نفر به اتهام فعالیت های تروریستی در جاکارتا پایتخت این کشور دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، 'آگونگ ماریوتو'Agung Budi Maryoto رئیس پلیس جاوه غربی اعلام کرد: پلیس در عملیات ویژه ای برای دستگیری عاملان حمله تروریستی سورابایای شرقی موفق به شناسایی و بازداشت 50 نفر از تروریست ها شد.

طبق گزارش شبکه خبر آسیا، در این عملیات که روز گذشته انجام شد همچنین 5 نفر از تروریست ها کشته شدند.

در حمله تروریست ها در 2 ماه گذشته به یک ایستگاه پلیس و سه کلیسا 27 نفر کشته و حدود 50 نفر زخمی شدند.

عملیات تروریستی توسط اعضای سه خانواده شامل پدر و مادر و کودکان خردسال انجام شد که این عملیات شوک روانی شدیدی به جامعه اندونزی وارد کرد.

عاملان حملات تروریستی «سورابایا» مرکز استان «جاوه شرقی» منسوب به گروه تروریستی «جماعت النشر الدوله» ( از طرفداران گروه تروریستی داعش) بودند و طبق گزارش پلیس جاوه غربی تروریست های دستگیر شده نیز همگی عضو این گروه هستند.

پلیس جاکارتا پیشتر همچنین از دستگیری 110 نفر از مظنونان فعالیت در شبکه های تروریستی حمایت کننده از رشته حملات تروریست ها در سورابایای شرقی خبرداده بود.

عملیات مقابله با تروریست ها در چند هفته اخیر در اندونزی شدت یافته است.

این عملیات پس از تصویب قانون جدید مقابله با تروریسم توسط مجلس اندونزی علیه مظنونان تهدیدات تروریستی در دو ماه گذشته با توجه به درپیش بودن مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا در ماه آینده افزایش یافته است. 

پس از تصویب این قانون دادگاهی در اندونزی نیز در ماه گذشته 'امان عبدالرحمان ' روحانی و رهبر معنوی تروریست های وابسته به گروه داعش موسوم به جماعت النشرالدوله (جاد) را به اتهام هدایت عملیات تروریستی سال 2016 به مرگ محکوم کرد.

شدیدترین حملات تروریستی در اندونزی در سال 2002 در جزیره بالی بوقوع پیوست که در پی آن 200 نفراز گردشگران داخلی و خارجی و شهروندان این کشور جنوب شرق آسیا کشته شدند.

طبق گزارش شورای المپیک آسیا از حضور 15 هزار ورزشکار و بیش از 5 هزار و 500 تیم ورزشی از 40 کشور در مسابقات آسیایی جاکارتا شرکت می کنند.

هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 جاکارتا از روز 18 آگوست تا 2 سپتامبرسال جاری میلادی( 27 مرداد تا 11 شهریور) در پایتخت اندونزی به عنوان میزبان اصلی و همزمان در دو شهر دیگر 'پالم بانگ' و ' باندونگ' به عنوان میزبان های مکمل در سه ورزشگاه گلورا، بونگ و کارنو در 47 رشته ورزشی برگزار خواهد شد.

تامین امنیت ورزشکاران و برگزاری در آرامش این مسابقات از اهداف اصلی میزبان در برگزاری مسابقات جاکارتا اعلام شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید