مجله فوربس معرفی کرد

مسی؛ پردرآمدترین فوتبالیست دنیاشد + میزان درآمد و آمار

کدخبر: ۲۲۶۵۵۷
اقتصاد نیوز: ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا در سال میلادی گذشته پردرآمدترین فوتبالیست دنیا بوده است.
مسی؛ پردرآمدترین فوتبالیست دنیاشد + میزان درآمد و آمار

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم ، آخرین آمارها نشان می‌دهند که چگونه در سال 2017 لیونل مسی در جدول پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان از کریستیانو رونالدو سبقت گرفته و در صدر ایستاده است.

به لطف عقد قراردادهای اسپانسری با شرکت‌هایی نظیر آدیداس، گاتورید، پپسی، اوردو، هوآوی و هاوکرز، کاپیتان تیم ملی آرژانتین راه‌های متعددی برای اضافه کردن به درآمد سالانه‌اش از بارسلونا پیدا کرده است و انتظار می‌رود که این درآمد‌ها با افتتاح پارکی به نام او در چین افزایش هم پیدا کند.

طبق اعلام نشریه فوربس، عقد چنین قراردادهایی سبب شده است که مسی در یک سال میلادی گذشته 111 میلیون دلار آمریکا درآمد داشته باشد.

در همین مدت اما کریستیانو رونالدو از محل عقد قراردادهای اسپانسری با شرکت‌هایی همچون نایکی، هربال‌لایف، EA‌ اسپورتس، امریکن توریستر و البته هتل‌ها، پوشاک و عطرهای برند خودش 108 میلیون دلار آمریکا درآمد داشته است.

براساس این گزارش، در لیست پردرآمدترین ورزشکاران دنیا اما فلوید می‌ودر، بوکسور معروف آمریکایی به لطف قراردادهای تجاری و جوایز مالی‌اش که مجموعاً به 285 میلیون دلار آمریکا رسید، در صدر قرار دارد و مسی در این رده‌بندی در میان دیگر چهره‌های ورزشی و هنری پردرآمد جهان در رده هشتم قرار دارد.

بارسلونا در ماه نوامبر با مسی قراردادی جدیدی بست که به موجب آن حقوق این بازیکن 30 ساله به نزدیک 80 میلیون دلار در سال (ناخالص) افزایش پیدا کرد هرچند رونالدو هم با قرارداد اخیرش با یوونتوس درآمد خود را به درآمد سالانه رقیب آرژانتینی‌اش نزدیک کرده است. گفته می‌شود که رونالدو بابت چهار سال حضورش در تورین 120 میلیون پوند حقوق (خالص) خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید