نهاوندیان: رهبری تاکید کرد در زمینه اقتصاد میانداری با دولت است

کدخبر: ۲۲۶۸۰۹
اقتصادنیوز؛ معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت تاکید کرد که در میدان اقتصادی میانداری با دولت است، گفت: همه قوا و نهادها همکاری لازم را خواهند داشت.
نهاوندیان: رهبری تاکید کرد در زمینه اقتصاد میانداری با دولت است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور روز سهشنبه در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره وجود نقشه راه و وحدت تیم اقتصادی گفت: با توجه به شرایط ویژه‌ای که ما در اقتصاد خود داریم خوشبختانه بیش از پیش ضرورت هماهنگی حاصل شده است.

وی با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب درباره تشکیل جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی گفت: با توجه به اینکه در برخی از مسائل لازم است تصمیمات سریع اتخاذ شود این جلسات برای ارتقا سطح هماهنگی، ظرفیت جدیدی را ایجاد کرده است.

معاون اقتصادی رییس جمهوری اضافه کرد: تاکنون بیش از چهار جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا تشکیل شده است؛ در این جلسات از تمامی ظرفیت کارشناسی سه قوه از جمله مراکز پژوهشی قوا استفاده می شود.

نهاوندیان به اصلاح نظام بانکی بعنوان یک همگرایی محتوایی در میان سه قوا اشاره کرد و افزود: مرکز پژوهش های مجلس و بانک مرکزی در این مورد کار کرده اند.

وی بحث نقدینگی، تورم و تنظیم بازار را از دیگر موضوعات مهم دانست و گفت: این مسائل در هفته های گذشته در دستور کار قرار گرفته است؛ این شرایط ضرورت هماهنگی را بیشتر مورد توجه قرار داده است که باید مغتنم شمرد

معاون اقتصادی رییس جمهوری به جلسه اخیر هیات دولت با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این جلسه تاکید داشتند که در این میدان میانداری با دولت است که مسائل اقتصادی همه قوا و نهادها همکاری لازم را خواهند داشت.

نهاوندیان با اشاره به نقش رسانه های در بحث افکار عمومی گفت: رسانه ها با توجه به ایجاد انطباق فضای واقعی با فضای اقتصادی، نقش بسیار برجسته ای بر عهده دارند، اگر چنین همگرایی وجود داشته باشد آسیب پذیری جامعه و اقتصاد ما نسبت به حوادثی که ممکن است پیش بیاید یا دیگرانی بخواهند تحمیل کنند، کمتر خواهد شد.

وی به مصوبه اخیر دولت در رابطه با تهاتر بدهی اشاره کرد و گفت: دولت در رابطه با تهاتر بدهی و مطالبات 4 هزار میلیارد تومان تصویب شد؛ با توجه به مشکلات بخش خصوصی و بدهکاری و طلبکاری بخش خصوصی از دولت، بوسیله این مکانیزم یک روانسازی صورت می گیرد.

معاون اقتصادی رییس جمهوری به اشتغال روستایی هم اشاره کرد و گفت: در این ارتباط تصمیم گرفته شد معادل ریالی یک و نیم میلیارد دلار به این امر تخصیص داده شود که این امر می تواند باعث ایجاد جوش و خروش در اشتغال روستایی، صنایع تبدیلی و خدمات شود.

نهاوندیان در زمینه شرکت های دانش بنیان هم گفت: درباره این موضوع حرکت بسیار خوبی در جریان است، به نظر می‌رسد اگر ما از این نعمت هم اندیشی و همگرایی خوب استفاده کنیم وضع واقعی اقتصاد ما کاملاً ظرفیت رشد و امید به آینده را به ما می دهد.

وی درباره ترمیم تیم اقتصادی گفت: طبعا تصمیم‌گیری هم در محتوای این موضوع و هم زمان آن، با رییس جمهور است، هر زمانی که ایشان شرایط را برای مطلب مناسب تشخیص دهند حتما تصمیم می‌گیرند و دستور می دهند.

معاون اقتصادی رییس جمهوری درباره اطلاع وی از این تصمیم گفت: طبعا وقتی تصمیم گرفته شود همه خبردار خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید