ولایتی: ما در سوریه هستیم و اعترض اسرائیل سیاست استراتژیک ما را تغییر نمی‌دهد

کدخبر: ۲۲۶۸۲۲
اقتصادنیوز؛ مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در گفت‌وگویی با راشاتودی به سوالات مختلفی از جمله حضور ایران در سوریه پاسخ داد.
ولایتی: ما در سوریه هستیم و اعترض اسرائیل سیاست استراتژیک ما را تغییر نمی‌دهد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل که به تازگی برای دیدار با رییس جمهور روسیه به مسکو سفر کرده بود، در گفت‌وگو با شبکه راشا تودی به سوالات درباره نقش ایران در منطقه و روابط تهران و مسکو پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حضور ایران در سوریه نسبت به قبل محدودتر شده گفت: 

حضور ما در سوریه هیچ ارتباطی با خواست آمریکا یا دیگر کشورهای غربی که دیپلماسی دیکته شده آمریکا را دنبال می‌کند، ندارد. ما براساس درخواست دولت مشروع دمشق و برای کمک به دولت و مردم سوریه در این کشور حضور داریم. ما از تمامیت ارضی سوریه حمایت و به دولت و مردم این کشور کمک می‌کنیم تا با گروه‌های تروریستی مبارزه کنند. خوشبختانه با کمک روسیه و برخی کشورهای دیگر بر بسیاری از مشکلاتی که دولت و مردم سوریه با آن مواجهند غلبه شد. ما قویا براین باوریم که جمهوری اسلامی ایران و روسیه باید به این حضور قانونی خود در سوریه برای حفظ این پیروزی ادامه دهند.

اگر ما و روسیه از سوریه خارج شویم آمریکا و متحدانش به تلاش‌هایشان برای حمایت از گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهند و دمشق و دولت سوریه دوباره در وضعیت خطرناک قرار خواهند گرفت. ما نیز به طور مجدد در معرض خطر توسعه گروه‌های تروریستی قرار خواهیم گرفت. ما کماکان به عنوان مستشاران دولت سوریه در آنجا هستیم، چرا که مسئولیت اصلی دفاع از این کشور روی شانه‌های دولت سوریه قرار دارد.

ولایتی ادامه داد: ما مخالف هرگونه حضور آمریکا در منطقه‌مان هستیم. اگر آنها می‌خواهند به هژمونی و سیاست هژمونی خود در منطقه ادامه دهند ما مخالف برتری جویی آنها در منطقه‌مان هستیم. این کاملا قابل فهم است آمریکا تلاش می‌کند در منطقه ما حضور داشته باشد و زمانی که آنجا هستند تنها کاری که انجام می‌دهند یا نشان می‌دهند این است که گروه‌های تروریستی ایجاد می‌کنند. همچون خانم کلینتون در دورانی که در وزارت امور خارجه آمریکا بود. او خودش اذعان کرد که به ایجاد گروه‌های تروریستی در سوریه و ایران کمک کرده است. اگر شما به یاد بیاورید در آستانه انتخابات آمریکا ترامپ، کیلینون را متهم کرد که شما کسانی بودید که این گروه‌های تروریستی را ایجاد کردید.

ولایتی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات اسرائیل علیه ایران گفت: این مرد که رژیم صهیونیستی را هدایت می‌کند مثل یک گدا عمل می‌کند. او می‌رود و کمک مردم دنیا را گدایی می‌کند، اما مردم ننشسته‌اند که ببینند رژیم صهیونیستی چه می‌گوید، بنابراین هر شخصی منافع خود را دنبال می‌کند. ما در سوریه هستیم و با اعتراض رژیم اسرائیل سیاست استراتژیک خود را تغییرنخواهیم داد. این سیاست استراتژیک به مردم منطقه شامل مردم عراق، سوریه و لبنان کمک می‌کند. بنابراین ارتباطی با سران رژیم صهیونیستی ندارد.به طور قطع چیزی که مرتبا می‌گوید و انجام می‌دهد چیزی نیست که همه به آن گوش دهند. ما نیز اهمیتی نمی‌دهیم که او چه می‌گوید. ما دیپلماسی خود را دنبال می‌کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید