فغانی: بعضی خوشحال نیستند که ما قضاوت کنیم!

کدخبر: ۲۲۶۸۲۸
اقتصاد نیوز: داور فوتبال ایران گفت:من قبل از جام‌جهانی گفتم که تلاش می‌کنیم تا عملکرد خوبی داشته باشیم. خوشحالم که توانستیم دل مردم را شاد کنیم.
فغانی: بعضی خوشحال نیستند که ما قضاوت کنیم!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال ایران بعد از قضاوت در دیدار رده‌بندی جام‌جهانی 2018، در گفت و گو با برنامه رادیویی تهران ورزشی،در خصوص استقبال و خوشحالی مردم ایران بابت عملکرد داوران ایرانی در جام‌جهانی روسیه اظهار داشت:‌ من قبل از جام‌جهانی گفتم که تلاش می‌کنیم تا عملکرد خوبی داشته باشیم. خوشحالم که توانستیم دل مردم را شاد کنیم، سعی کردیم مرحله به مرحله پیشرفت کنیم و توانستیم اتفاق بزرگی را رقم بزنیم و دیدار رده‌بندی قضاوت کردیم. ممنون از مردم که به فرودگاه آمدند و مرا تشویق کردند، امیدوارم باز هم بتوانم دلشان را شاد کنم.

وی در ادامه در خصوص اینکه چرا قضاوت فینال به علیرضا فغانی نرسید، گفت: چیزی که ما از فیفا یاد گرفتیم این بود که وظیفه‌مان را به خوبی انجام دهیم. تمام تمرکزمان روی بازی بود و سعی کردیم بازی به بازی پیشرفت کنیم از اینکه فینال به ما نرسید ناراحت نیستیم چرا که خوشحالیم که بین تمام داوران حاضر در جام‌جهانی، دیدار رده‌بندی به ما رسید و این افتخار بزرگی است.

فغانی در خصوص مهمترین لحظات داوران ایرانی در جام‌جهانی روسیه نیز گفت:‌به نظرم زمانی که اعلام کردند ما به عنوان داور رده‌بندی انتخاب شدیم، بهترین لحظه بود، لحظه‌ای که شاید هیچ وقت فراموش نشود بعد از آن وقتی که روی سکو رفتیم و مدال برنز را دریافت کردیم اشاره من به سمت خدا باعث شد تا عکاسان و خبرنگاران اروپایی تعجب کنند و این اتفاق از نکات مهم و جالب جام‌جهانی بود.

فغانی در ادامه گفت: با توجه به اینکه ما از لیگ برتر به جام‌جهانی رسیدیم، سعی می‌کنیم در ادامه کار خود را با آرامش انجام دهیم، هیچ فرقی نمی‌کند قضاوت ما در خارج از کشور یا در ایران، کارمان را به نحو احسن انجام می‌دهیم، برایم حرف‌های دیگران مهم نیست سعی می‌کنم وظیفه‌ام را انجام دهم.

داور بین‌المللی فوتبال ایران در ادامه در خصوص گرفتن پول از فیفا با توجه به مشکلات سیاسی سخت خواهد بود، نیز گفت:‌ با توجه به مشکلاتی که وجود دارد گرفتن پول بسیار سخت است اما با توجه به تعاملی که بین فیفا و فدراسیون وجود دارد، مسئولین سعی می‌کنند از طریق کانالی که وجود دارد کارمان را راحت انجام دهند اما مطمئنا گرفتن دستمزدمان نسبت به داوران خارجی دیرتر خواهد بود و کارمان سخت انجام می‌شود.

وی در ادامه در خصوص اینکه بعضی از داوران لژیونر هم می‌شوند آیا برنامه‌ای برای لژیونر شدن هم دارید،گفت:‌من یک یا دو داور را می‌شناسم که برای قضاوت به کشورهای دیگر رفتند و پول خوبی هم دریافت کردند اما به من هیچ پیشنهادی داده نشده اگر هم در آینده پیشنهادی داده شود که از نظر مالی مناسب باشد،  حتما به آن فکر خواهم کرد.

فغانی در پایان گفت: چیزی که من از فیفا یاد گرفتم زمانی که بازی‌ها به پایان رسید یک مراسمی با حضور رئیس فیفا و داوران بین‌المللی برگزار شد. در این مراسم همه معتقد بودند تا ساعت 12 شب این جشن برگزار می‌شود و فردا باید به فکر آینده باشیم. من هم سعی می‌کنم برای آینده برنامه‌ریزی کنم و با تمام تمرکز به فکر پیشرفت هستم تا بتوانم موفق ظاهر شوم، شاید بعضی از افراد خوشحال نباشند که ما قضاوت کنیم اما باید بگویم که من کار خودم را انجام می‌‌دهم و سعی می‌کنم همیشه بهترین باشم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید