واکنش اروپا به قانون «کشور یهود»

کدخبر: ۲۲۶۹۷۸
پارلمان رژیم صهیونیستی با تصویب یک قانون جدید حق تصمیم گیری صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی را به رسمیت شناخت، اتحادیه اروپا نیز در اولین واکنش به این تصمیم ابراز نگرانی کرد.
واکنش اروپا به قانون «کشور یهود»

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک نشست خبری گفت: «ما نگران هستیم و این نگرانی را ابرازکرده ایم و به تماس با مقام های اسرائیلی در این زمینه ادامه می دهیم.»
وی افزود: «ما به صراحت گفته ایم که در بحث راه حل تشکیل دو کشور بر این باور هستیم که این تنها راه حرکت به جلو است و باید از هر گامی که تحقق این راه حل را پیچیده می کند یا مانع آن می شود، اجتناب شود.» 
پارلمان رژیم صهیونیستی ساعات اولیه صبح امروز بعد از ماه ها اختلافات سیاسی قانون «کشور- ملت» یهود را با 62 رای موافق، 55 رای مخالف و دو رای ممتنع تصویب کرد که با انتقاد شدید گروه های فلسطین مواجه شد و آنها تصویب این قانون را نژادپرستانه و آپارتایدی توصیف کردند. 
در این قانون تصریح می شود که «اسرائیل زادگاه تاریخی یهودیان است و آنها از حق انحصاری تصمیم گیری درباره آن برخوردار هستند.» 
بر اساس این قانون زبان عبری زبان رسمی خواهد بود. اعراب صهیونیستی حدود 1.8 میلیون و به عبارتی 20 درصد جمعیت 9 میلیون نفری فلسطین اشغالی را تشکیل می دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید