336 بازداشتی اعتراضات عراق آزاد شدند

کدخبر: ۲۲۷۰۸۵
اقتصادنیوز: یک عضو کمیسیون عالی حقوق بشر عراق از آزادی 336 نفر از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر در شهرهای جنوبی و مرکزی این کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، 'فاضل الغراوی' روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد بر اساس آخرین آمار بدست آمده، تاکنون 86 بازداشتی در استان نجف، 70 نفر در استان المثنی و 180 نفر دیگر نیز در استان میسان آزاد شده اند. 

پیش تر 'علی المیرز الشمری' معاون این کمیسیون از کشته شدن 12 نفر، زخمی شدن 199 نفر و بازداشت 540 تن دیگر در جریان اعتراضات جنوب عراق خبر داده و آن را مصداق 'نقض آشکار حقوق بشر' دانسته بود.

اعتراضات مردمی در عراق از دو هفته پیش نخست در استان بصره (جنوب) و در اعتراض به مشکل برق، آب و بیکاری جوانان این استان برغم فعالیت شرکت های خارجی در میادین نفتی این استان و همچنین اعتراضات مردم استان واسط (شرق) به وضعیت برق آغاز شد و بتدریج به دیگر استان های جنوب و مرکز عراق سرایت کرد اما چند روز بعد فروکش کرد و هم اکنون بطور پراکنده در برخی مناطق ادامه دارد. 

این اعتراضات درحالی است که با گذشت دو ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی 22 اردیبهشت در عراق، هنوز نتایج نهایی آن در گرو بازشماری دستی است، عمر پارلمان پیشین پایان یافته و زمان تشکیل پارلمان جدید، فراکسیون بزرگتر و دولت جدید همچنان در هاله ای از ابهام است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید