ترامپ: اگر روابط آمریکا و روسیه بهبود نیابد بدترین دشمن پوتین خواهم بود

کدخبر: ۲۲۷۱۲۵
اقتصادنیوز؛ رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که اگر روابط میان مسکو و واشنگتن بهبود نیابد من بدترین دشمنی خواهم بود که پوتین تا کنون داشته است.
ترامپ: اگر روابط آمریکا و روسیه بهبود نیابد بدترین دشمن پوتین خواهم بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی با اشاره به تنش تجاری میان پکن و واشنگتن تاکید کرد که آماده هستم تا علیه 500 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین تعرفه اعمال کنم.  

ترامپ تاکنون دوبار علیه حدود 50 میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه‌های 10 درصدی و 25 درصدی اعمال کرده است که البته با اقدام متقابل دولت چین علیه کالاهای آمریکایی مواجه شده است.

ترامپ اضافه کرد؛ من این کار را(اعمال تعرفه) برای سیاسی کاری نمی‌کنم بلکه این کار را می‌کنم تا بهترین کار را برای کشورم کرده باشم. 

بنابر آمارهای رسانه‌ای، آمریکا سالانه حدود 506 میلیارد دلار کالا و خدمات از چین وارد می‌کند در حالیکه حجم صادرات این کشور به پکن حدود 200 میلیارد دلار است. کسری تراز تجاری میان پکن و واشنگتن در سال 2017 حدود 375 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

ترامپ در ادامه مصاحبه برای خارج شدن از زیر بار فشار انتقادات که بعد از دیدار با رئیس جمهور روسیه علیه وی مطرح شده است گفت که «همه دیدارش با پوتین نیز مسالمت آمیز نبوده است».

وی مدعی شد که اگر روابط میان مسکو و واشنگتن بهبود نیابد من بدترین دشمنی خواهم بود که پوتین تا کنون داشته است.

رسانه ها و محافل سیاسی آمریکا ترامپ را به وادادگی در مقابل پوتین در دیدار آنها در هلسینکی متهم کرده‌اند. ترامپ در نشست خبری با پوتین در پاسخ به سوالی عملکرد نهادها و سازمانهای اطلاعاتی آمریکا را در زمینه موضوع مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 زیر سوال برد و گفت که آنها مدرک مشخصی در این زمینه ندارند. 

این اظهارات وی با واکنش تند از هر دو حزب آمریکا مواجه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید