وزارت خارجه روسیه دلبسته به تلگرام!

کدخبر: ۲۲۷۱۹۲
اقتصاد نیوز: با وجود حکم دادگاه روسیه در ماه آوریل مبنی بر مسدود شدن سرورهای تلگرام در سراسر این کشور، کانال تلگرام وزارت خارجۀ روسیه همچنان فعال است.
وزارت خارجه روسیه دلبسته به تلگرام!

 

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از یورو نیوز، حکم دادگاه پس از آن صادر شد که کمپانی تلگرام از دادن کلیدهای رمزگشای پیام‌های کاربران در این کشور به سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) خودداری کرد و اعلام کرد که این کار نقض سیاست حفظ حریم خصوصی کاربران است.

در واکنش به پرسش خبرنگاران دربارۀ این موضوع ماریا زاخارووا، مدیر بخش اطلاعات و مطبوعات این وزارتخانه اعلام کرد که هیچ تناقضی میان استفاده از تلگرام در این وزارتخانه و حکم دادگاه وجود ندارد.

او گفت: «تصمیم دادگاه دربارۀ مسدود کردن خود پلتفرم تلگرام بود و نه کانال‌های آن. ما با روس‌کوماندزور (سازمان تنظیم مقررات ارتباطات روسیه) مشورت کردیم و تمام اقدامات لازم در این راستا را انجام دادیم. کار با خود تلگرام ممنوع نشده است.»

تلگرام به کاربران خود اجازه داده است تا برای یکدیگر پیام‌های رمزگذاری شده بفرستند و علاوه بر این دارای کانال‌هایی است که به کاربران توانایی پخش اخبار و تولیدات خود برای گروه بزرگی از مخاطبان را می‌دهد.

خانم زاخارووا افزود او شخصا استفاده از این پیام‌رسان را به دلیل اشکالات آن متوقف کرده است.

او همچنین به انتقاد از کانال‌های ناشناسی پرداخت که هزاران عضو دارند و اخبار جعلی را در سراسر کشور روسیه منتشر می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید