وحید امیری در مسیر خطرناک

کدخبر: ۲۲۷۱۹۳
اقتصاد نیوز: خبر احتمال بالای قرارداد وحید امیری با ترابوزان اسپور حسابی باعث نگرانی هواداران پرسپولیس شده است.
وحید امیری در مسیر خطرناک

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، حضور بازیکنان ایرانی در ترکیه اتفاق و روند جدیدی نیست و از سال‌های گذشته در فوتبال ایران بازیکنانی بوده‌اند که برای ادامه فوتبال به ترکیه رفته‌اند. بازیکنانی که در همه مقاطع سرنوشت خوبی در باشگاه‌های این کشور نداشته و در نهایت پشیمان به ایران بازگشته‌اند. همین پشیمانی باعث شد تا مدت زیادی ترانسفر به کشور همسایه شود و بازیکنی تمایل به حضور در این کشور نداشته باشد. نگاه منفی که بعد از مثبت شدن تست دوپینگ کاویانپور و مشکلات پیش آمده برای این بازیکن به اوج رسید.

ترانسفر بازیکنان ایرانی به ترکیه از محمد خاکپور شروع شد. بازیکنی که به ون‌‌اسپور رفت و بعد از ۱۳ بازی در یک فصل، به ایران بازگشت و بعد از آن راهی بهمن تهران شد. رضا شاهرودی به آتلای اسپور رفت و از آنجا به صورت قرضی به چین فرستاده شد و بعد از دو سال با مشکلات زیاد به ایران بازگشت که به دلیل صادرنشدن رضایت‌نامه‌اش نتوانست مدتی برای پرسپولیس بازی کند و حسابی با مشکل مواجه شد.

سهراب بختیاری‌زاده همراه محمد مومنی به ارزروم اسپور رفتند و بعد از یک سال به ایران بازگشتند. البته سهراب جز بازیکنان خوش‌شانس بود. او هم در ترکیه وضعیت بهتری از بقیه بازیکنان داشت و با حضور فیکس در خط دفاع تیمش با ۲۰ بازی و یک گل زده، بیشترین تعداد بازی در سوپرلیگ ترکیه را به نام خودش ثبت کرد و هم بعد از بازگشت از ترکیه توانست مجددا به استقلال بازگشته سال‌ها هم در سطح اول فوتبال ایران به فوتبالش ادامه داد. البته بازگشت او به ایران با داستان‌ها و حاشیه‌های زیادی همراه بود که حسابی بازیکن استقلال را از این ترانسفر پشیمان کرده بود.

کاویانپور و کایزراسپور پایان سراب ترکیه برای بازیکنان ایرانی بود. بعد از این که تست دوپینگ این بازیکن در ترکیه مثبت اعلام شد و او مدت‌ها درگیر مشکلات و حاشیه‌ها بود بحث ترانسفر ایرانی‌ها به ترکیه تا سال‌های زیادی منتفی شد. کاویانپور به عنوان بازیکن پرسپولیس به ترکیه رفت و پس از بازگشت، با استیل آذین لیگ یکی قرارداد بست.

بعد از گذشت چندسال اما پیشرفت فوتبال در ترکیه و فراموش شدن اتفاقات گذشته مجددا این مسیر را برای ایرانی‌ها باز کرد. مهدی طارمی و رضاییان بازکننده این مسیر بودند. بازیکنانی که خودشان خیلی زود از نیمه راه برگشتند اما رفتن آنها باعث شد تا باز هم سیر ترانسفرها آغاز شود.

سجاد شهباززاده بازیکن بعدی بود که راهی ترکیه شد. بازیکنی که حضورش در ترکیه بیشتر از بازیکنان پرسپولیسی طول کشید اما در نهایت خیلی زود و بعد از ۴ بازی و یک گل به ایران بازگشت و به دلیل محرومیت استقلال از نقل و انتقالات بعد از مدتی بلاتکلیفی راهی نفت تهران شد و البته تا این فصل نتوانسته هنوز به روزهای اوجش برگردد.

پیام صادقیان بعد از این که در اکثر تیم‌های لیگ برتری ناموفق بود ترکیه را به عنوان مقصد انتخاب کرد و فصل گذشته در عثمانلی بازی کرد و از اخباری هم که از او به گوش می‌رسید شرایط متوسطی در این تیم داشت.در نهایت هم در پایان فصل عثمانلی سقوط کرد. صادقیان هم فعلا جای بهتری پیدا نکرده است.

بعد از این که رفتن مجید حسینی به ترابوزان اسپور منتفی شد بحث حضور وحید امیری در این تیم شنیده می‌شود. هافبک پرسپولیس که روزهای خوبی را در این تیم و در جام‌جهانی گذراند و حالا در نزدیکی انتخاب یک بیراهه قرار دارد. راهی که پیش از این بارها توسط بازیکنان دیگر آزموده شده و هیچ وقت نتیجه‌ای جز دردسر و پشیمانی نداشته است. بازیکنی که در زمان حضورش در پرسپولیس، وضعیت طارمی و رضاییان را از نزدیک دید و حالا در یک قدمی تکرار تصمیم پردردسر آنها قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید