دیافت رقم نجومی و باور نکردنی تیام از استقلال

کدخبر: ۲۲۷۱۹۶
اقتصاد نیوز: امیرحسین فتحی بعد از انتخاب به عنوان سرپرست جدید باشگاه استقلال صبح روز جمعه برای مذاکره با تیام و جپاروف به ترکیه سفر کرد. ماموریت او جلب رضایت این دو بازیکن خارجی است. تیام برای ماندن در استقلال رقم بالایی طلب کرده و حالا باید دید مدیر جدید استقلال در مواجهه با این مشکل چگونه برخورد خواهد کرد.
دیافت رقم نجومی و باور نکردنی تیام از استقلال

امیر اسدی- نتیجه تقسیم ۶۵۰ هزار دلار یا همان ۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون به ۲۰ ، ۲۲۷ میلیون تومان است. یعنی اگر تیام را با این مبلغ حفظ کنند، برای هر بازی باید بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان به او پرداخت کنند. ماجرای مامه تیام و استقلال، هر روز پیچیده تر از قبل می شود. تیام مبلغ درخواستی خود را افزایش داده و استقلال هم عقب نشینی کرده، چون پرداخت چنین پولی در توانش نیست. آن هم برای بازیکنی که قرارداد ۶۰۰ هزار دلاری را فصل قبل امضا کرده اما حالا زیر آن زده و دو برابرش را طلب کرده.

مامه تیام با استقلال قرارداد دارد. او در صورت جدایی باید ۲۰۰ هزار دلار بپردازد و از استقلال برود. بهترین راهکار برای استقلال، موافقت با جدایی تیام است. برای یک بار هم که شده به او بگویند پیشنهادهایت را بیاور، ۲۰۰ هزار دلار بده و از استقلال جدا شو. چرا از او چنین درخواستی نمی کنند؟ حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است. تیام سال قبل با ۳۰۰ هزار دلار دستمزد برای استقلال بازی کرد، البته فقط برای نیم فصل. او حالا رقمی به استقلال پیشنهاد داده که اگر بدانید سرتان سوت می کشد. ۶۵۰ هزار دلار برای نیم فصل که باید ۵۰۰ هزار دلارش روی میز باشد تا قرارداد جدید را امضا کند. مبلغی هنگفت که نه تنها استقلال بلکه هیچ باشگاهی در ایران توان پرداخت آن را ندارد.

با توجه به اینکه وزارت ورزش حق واریز ارز دولتی به حساب دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را ندارد، پرداخت ۶۵۰ هزار دلار-هر دلار ۷ هزار تومان- حدود ۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون برای استقلال آب می خورد. این مبلغ یعنی رکورد جدید نقل و انتقالات در ایران. تیام قرار است در استقلال چه کند؟ شق القمر یا هر کار دیگری، با این مبلغ ارزشش را ندارد. تیام اگر نیم فصل بماند، روی هم حدود ۲۰ بازی برای استقلال در لیگ برتر و آسیا انجام می دهد. البته این عدد، متوسط است، نه حداکثر را در نظر گرفته ایم و نه حداقل. نتیجه تقسیم ۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون به ۲۰ ، ۲۲۷ میلیون تومان است. یعنی اگر تیام را با این مبلغ حفظ کنند، برای هر بازی باید بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان به او پرداخت کنند.

حالا ۲۲۷ را بر ۹۰ تقسیم می کنیم. باز هم عدد جالبی به دست می آید. ۲/۵ میلیون تومان به ازای هر دقیقه بازی. آیا تیام ارزش پرداخت چنین مبلغی را دارد؟ او برای هر ثانیه بازی در ترکیب استقلال، ۴۱ هزار تومان دریافت می کند که چه اتفاقی برای این تیم بیفتد؟ قهرمان آسیا شود یا لیگ برتر؟ تازه آسیب دیدگی را هم در نظر نگرفته ایم. آسیب دیدگی که سراغ هر بازیکنی می آید، حتی مامه تیام گرانقیمت.

بهتر است استقلال برای یک بار هم که شده از تیام بخواهد پیشنهادهایش را بیاورد و مدیران باشگاه را در جریان آنها قرار بدهد. آن وقت می‌توان گفت آیا باید او را با پرداخت چنین مبلغی حفظ کرد یا نه؟ در پایان فصل نقل و انتقالات قرار داریم و  اغلب باشگاه ها تیم خود را بسته اند و به نظر می رسد تیام مانده و پیشنهاد استقلال. پیشنهادی که او نپذیرفته و هر روز بند جدیدی به آن اضافه می کند. بند جدید به قراردادی یک ساله ای که کسی به آن توجهی نمی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید