رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

باقی ماندن ایران در برجام منوط به اثربخش بودن اقدامات اروپایی‌‌ها

کدخبر: ۲۲۷۳۷۸
اقتصادنیوز؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در دیدار با «تورستن فرای» عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس آلمان تاکید کرد که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی باقی ماندن کشور در توافق برجام پس از خروج آمریکا را منوط به ثمر بخش بودن اقدامات اروپایی ها می‌داند.
باقی ماندن ایران در برجام منوط به اثربخش بودن اقدامات اروپایی‌‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه روابط ایران و آلمان گفت: ایران و آلمان بعنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار در خاورمیانه و اروپا همواره از ارتباطات خوبی در عرصههای سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و پارلمانی برخوردار بودهاند. 

وی در ادامه افزود: توسعه و گسترش بیش از پیش ارتباطات دوستانه فیمابین در زمینههای مورد علاقه به نفع مردم دو کشور و منطقه است.

رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی با انواع تهدیدات،  فشارها و بدعهدیهای آمریکا مواجهه بوده است اما هرگز تسلیم زیادهخواهی ، زورگویی و یکجانبهگرایی این کشور نشده و اکنون نیز نخواهد شد.  

وی همچنین گفت: خروج یکجانبه آمریکا از توافق بینالمللی برجام نمونه دیگری از عدم پایبندی این کشور به تعهدات بینالمللی است و اکنون همه نگاهها برای حفظ برجام به اروپا بعنوان طرف دیگر این توافق مهم بینالمللی معطوف شده است. 

فلاحتپیشه با یادآور شدن مسئولیت سنگین و خطیر اروپا در عمل به تعهداتش از جمله حفظ و تداوم برجام افزود: کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ناظر بر تلاشهای اروپا در زمینه استفاده از مکانیزمهای مختلف برای حفظ توافق برجام است و باقی ماندن جمهوری اسلامی ایران در این توافق را منوط به ثمربخش بودن اقدامات کشورهای اروپایی میداند. 

وی در پایان این دیدار گفت: اشتراکات ایران و آلمان در زمینههای مختلف به گسترش همکاریها و ارتباطات دو کشور کمک میکند.

تورستن فرای عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس آلمان از حزب حاکم دموکرات مسیحی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان و دیدار با مسئولان سیاسی و پارلمانی ایران گفت: گسترش مناسبات با ایران در عرصههای مختلف مورد توجه و پیگیری مسئولان سیاسی و پارلمانی آلمان قرار دارد.

عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس آلمان همچنین گفت: افزایش ارتباطات دو کشور نقش مهمی در افزایش شناخت متقابل و گسترش همکاریهای فیمابین دارد.

وی در ادامه با انتقاد از مشی یکجانبهگرایانه آمریکای ترامپ در کلیه مسائل بینالمللی گفت: آلمان با اعتقاد و پیروی از سیاست چندجانبهگرایی در جهان از ابتدای روی کار آمدن ترامپ با مشی وی به مخالفت برخاست و اکنون نیز اقدامات آمریکا را به نفع صلح و ثبات در جهان نمیداند. 

وی همچنین افزود: آلمان خواستار تداوم برجام و باقی ماندن ایران در این توافق بینالمللی است و به همراه کشورهای اروپایی درحال بررسی و اجرای مکانیزمهایی برای حفط و تداوم آن است.

وی در پایان این دیدار نسبت به تحکیم و تقویت بیش از پیش مناسبات دوستانه دو کشور ابراز امیدواری کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید