عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مصوبه مجمع در جهت رعایت حقوق اقلیت ها بود

کدخبر: ۲۲۷۴۰۸
اقتصادنیوز :عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رای امروز اعضای این مجمع، به طرح حضور اقلیت های دینی در شوراهای اسلامی شهرها را، حرکت در جهت مصالح نظام، رعایت حقوق اقلیت ها و انسجام ملی دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیدمحمد صدر روز شنبه با اشاره به اینکه موضوع اقلیت های دینی، یک بحث کیفی و فراتر از بحث تعداد و کمیت اقلیت هاست، گفت: این کیفیت در بحث داخلی و بین المللی برای ما اهمیت دارد. 

وی افزود: در داخل کشور، توجه به اقلیت ها و حقوق این شهروندان، انسجام ملی را تقویت می کند و در عرصه بین الملل، از بعد رعایت حقوق بشر و موضوعات مطرح در مجامع جهانی، دارای اهمیت است. 

صدر اظهار داشت: بررسی این موضوع حدود چهار ماه در کمیسیون ها در مجمع و دبیرخانه زمان برد و مصوبه مجمع حاصل این تلاش ها است که امروز نتیجه داد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: موضوع حضور و انتخاب سپنتا نیکام در شورای شهر یزد، تنها به اقلیت زرتشتی محدود نمی شود و معتقدم که این رای مجمع، بر نگاه و انگیزه سایر اقلیت های کشور، چه اقلیت های دینی و قومی تاثیر مثبت دارد. 

صدر تصریح کرد: مصوبه مجمع، خنثی کننده بسیاری از توطئه ها از جمله تلاش های رئیس جمهوری آمریکا برای به انزوا کشاندن و فشار بر ایران است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید