مدرسه‌ای در سوریه که زندان سری آمریکا شده است

کدخبر: ۲۲۷۵۱۸
اقتصادنیوز: نیروهای آمریکایی در رقه سوریه ساختمان مدرسه‌ای را تبدیل به زندانی بزرگ کرده‌اند که اتباع خارجی عضو گروه تروریستی داعش را در آنجا نگهداری می‌کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، برخی منابع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اظهار داشتند، این زندان در ساختمان یک مدرسه واقع در شهرک عین عیسی در شمال رقه ساخته و توسعه داده شده و به زندانی بزرگ با ظرفیت جا دادن صدها زندانی تبدیل شده است.

این منابع افزودند: تمامی نیروهایی که در این زندان مشغول به کار هستند شامل گارد امنیتی، ناظران، بازپرسان و مدیران بخش‌های مختلف آن آمریکایی هستند و به شکلی کاملا محرمانه مشغول به کار بوده و تقریبا هر روز بازداشتی‌های جدیدی را تحویل می‌گیرند.

منابع یاد شده با اشاره به اینکه تمامی زندانیان این زندان را اعضای خارجی گروه تروریستی داعش تشکیل داده و اکثرا از رهبران این گروه تروریستی هستند، تاکید کردند: این زندان با دوربین‌های مداربسته احاطه شده و مساحت آن به حدود ۳۰ هزار متر مربع می‌رسد.

سلول‌های زندانیان در طبقه زیرزمین قرار دارند و اتاق‌های کوچکی در طبقه همکف زندان برای سلول‌های انفرادی وجود دارند.

اطلاعاتی درباره نحوه رفتار با زندانیان این زندان وجود ندارد. محرمانه بودن این مکان سوالاتی را بین فعالان ایجاد کرده که آیا این زندانیان عملا زندانی این نیروهای آمریکایی هستند یا مهمانانی که آمریکایی‌ها برای ماموریت‌های بعدی از آنها استفاده خواهند کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید