هر روز در معرض این 6 ماده سمی در حمام هستید

کدخبر: ۲۲۷۵۸۸
اقتصادنیوز: در ترکیبات محصولات بهداشتی ماده سمی وجود دارد که باید هنگام استفاده از آن ها در حمام مراقب باشیم و با وضعیت ایمنی و مصرف هوشمندانه آن ها آشنا شویم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک؛هنگامی که به بحث زیبایی و مراقبت شخصی می رسیم، همه ی ما مارک های مورد علاقه امان را امتحان کرده ایم. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چه چیزی می تواند بر سلامت شما تاثیر بگذارد؟ پاسخ این پرسش ممکن است شما را شگفت زده کند. شش ماده سمی در حمام موجود در محصولات بهداشتی، مشترک داریم که باید مراقب آنها باشیم ، در این بخش از سلامت نمناک نحوه تاثیر آنها بر سلامت و نحوه استفاده از آنها با خیال راحت را مشخص کردیم.

 

راهنمای استفاده هوشمندانه از مواد سمی داخل حمام

 ترکیبات و مواد سمی که همیشه در حمام از آنها استفاده می کنید

1. فرمالدئید

این عنصر طبیعی به عنوان یک ماده نگهدارنده در برخی از محصولات مو است. نسخه های مایع متیلن گلیکول و فرمالین هستند.

وضعیت ایمنی: قانون کنترل پروتئین EPA و مواد سمی (TSCA)، استفاده های قابل توجه جدید فرمالدئید را تنظیم می کند. گرچه آمریکا دارای محدودیت هایی در سطح کشور برای انتشار فرمالدهید از محصولات ترکیبی است، هیچ گونه محدودیتی برای فرمول محصولات زیبایی که حاوی فرمالدئید در ایالات متحده است، وجود ندارد. 

استفاده هوشمندانه:ممکن است عنصر سرطان زا را به عنوان متیلن گلیکول ذکر کرده باشند، اما تولید کنندگان محصولات حرفه ای مجبور نیستند فهرست لیست مواد تشکیل دهنده، مانند؛ محصولات بدون نسخه را افشا کنند. مراقب باشید که نگهدارنده های فرمالدئید آزاد مانند اوره دیازالیدییل، معمولا در مو و کواترنیم 15 یافت می شود، که اغلب در محصولات آرایشی صورت، مخصوصا پودرها تعبیه شده است.

2. پارابن ها

این ماده نگهدارنده موثر، می تواند به طور طبیعی (در زغال اخته و هویج یافت شود و یکی از مواد رایج در لوازم آرایشی است. اکثر شرکت ها از غلظت 0.3 درصد یا کمتر استفاده می کنند.

وضعیت ایمنی: آنها در آمریکا ممنوع نیستند. به شدت به استروژن شبیه عمل می کنند، که در اصل منجر به نگرانی هایی در ارتباط باسرطان سینه شد. مطالعات هاروارد همچنین کشف کردند ارتباط افزایش پارابن در بدن با کاهش باروری همزمان می شود، به همین دلیل است که پارابن های پروپیلر توسط گروه کاری محیط زیست مورد هدف قرار گرفته اند با این وجود، FDA، مدارک جامعی ندارد و نشان می دهد که پارابن ها در لوازم آرایشی تاثیری بر سلامت انسان دارند.

استفاده هوشمندانه: در مورد پارابن ها کمتر از گزینه های دیگر نگران باشید ،در صورتی که پوست شما را تحریک نمیکند، از هر محصول جدید استفاده نکنید.

پارابن یک ماده نگهدارنده موجود در لوازم آرایشی

3. پترولاتوم

این محصول روغنی تصفیه شده، باعث می شود رژ لب شما مرطوب شده و خودش یک عنصر کلیدی در بسیاری از لوسیون ها و کرم ها می باشد. اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) همچنان از مصرف آن به عنوان یک محافظ پوستی بدون نسخه (OTC)، و در سایر محصولات دارویی OTC چشم و عینک استفاده می کنند.

استفاده هوشمندانه: خرید ژل، براق کننده لب و کرم صورت از مارک های معتبر و اجتناب از محصولات تقلبی یا بالقوه تقلبی ساخته شده توسط شرکتهایی که نمیتوانید تأیید کنید.

4. فتالات

این گروه از مواد در طیف وسیعی از محصولات بهداشتی، مانند لاک ناخن و عطر، و سایر لوازم آرایشی استفاده می شود.

وضعیت ایمنی: فتالات لازم نیست که در برچسب های محصول ذکر شود.

گرچه اکثر کشورها استفاده عمومی از بعضی از فتالات را در محصولات بهداشتی کودکان ممنوع کرده است، هنوز در مواد خانگی، لوازم آرایشی، عطرها، پاک کننده های خانگی و حتی برخی مواد غذایی رایج است.

استفاده هوشمندانه: اجتناب از محصولات بسته بندی شده در پلاستیک، با کد 3 بازیافت و مواردی که حاوی عنصر مبهم رایحه بر روی برچسب آنها است. تولید کنندگان معتبر از قوانین پیروی خواهند کرد.

وجود ماده سمی فتالات در لاک ناخن 

5. سدیم لوریل سولفات (SLS)

این محصول به عنوان عامل کف و پاک کننده در محصولات شستشو، مانند :شامپو و کرم اصلاح استفاده می شود.

وضعیت ایمنی: این ماده می تواند پوست را تحریک کند ، این محصول به ندرت در محصولات کودک استفاده می شود.

استفاده هوشمندانه: از نفوذ محصولاتی که حاوی SLS هستند، در چشم اجتناب کنید ، از استفاده از محصولات بزرگسالان برای نوزادان و کودکان نیز اجتناب کنید.

6. تریکلوزان

این عامل نگهدارنده و ضد باکتری در خمیر دندان، محصولات دهان و دندان، دئودورانت ها، شستشو دهنده های بدن و شامپو ها یافت می شود.

وضعیت ایمنی:FDA اخیرا ممنوعیت تریکلوزان و دیگر مواد ضد باکتریایی را در دست و بدن شستشو داده است.

با این حال، کلگیت FDA را متقاعد کرد که فواید تریکلوزان در خمیردندان بیشتر از ضررش است و بنابراین هنوز در محصولات دهان یافت می شود.

استفاده هوشمندانه: در حالی که تریکلوزان به خمیر دندان اضافه میشود، برای کمک به جلوگیری از ژنژیویت (ورم لثه)موثر است، پس از مطالعات بر روی حیوانات، پیشنهاد کرده اند که قرار گرفتن در معرض تریکلوزان ممکن است باعث اختلال در هورمون های بدن شود، آلرژی ایجاد کند و با انواع سرطان مرتبط باشد.

اگر نگران هستید، دوباره در مورد خرید محصولات حاوی آن فکر کنید ، صنعت زیبایی دارای اسراری بسیاری است که نمی خواهند شما آن را بدانید، اما بیشتر مراقب مواد ذکر شده در بالا باشید.

ارتباط ماده سمی تریکلوزان در خمیر دندان با انواع سرطان

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید