رئیس قوه قضاییه:

حرف‌های امروز رئیس‌جمهور مشابه فرمایشات رهبری بود/رئیس‌جمهور آمریکا متوهمانه دنبال زنگ زدن مقام‌های ایران است

کدخبر: ۲۲۷۶۰۱
اقتصادنیوز: رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: بر خلاف توهمات رئیس‌جمهور آمریکا که به دنبال توهم زنگ زدن مقامات نظام ایران هستند مردم باهم منسجم‌تر شدند، سخنان امروز رئیس‌جمهور که مشابه فرمایشات رهبری بود، و این تبلیغ نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا ،  صادق آملی لاریجانی در همایش روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با تشکر از خدمات وزارت کشور گفت: وزرات خارجه وجهه مهمی از جمهوری اسلامی ایران را دنیا منعکس می‌کند و از وزیر محترم خارجه که در طول این سال‌ها زحمت کشیدند و با اقتدار صحبت می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد : باید ماهیت جمهوری اسلامی را شناخت و اگر در این مسئله تفکر کنیم، ریشه اختلافات با دشمنان را می‌فهمیم.

رئیس دستگاه قضا گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام بی‌بدیل است، در جایی که مدعیان غربی ادعای لیبرالیسم و لیبرال دموکراسی را مطح می‌کنند و اقتصاد سرمایه‌داری بازار در این صحنه حاکم است در یک همچین فضایی انقلاب اسلامی با معماری امام شکل گرفت.

لاریجانی با بیان اینکه گفت: با این در بنیان نظلم اسلامی، مردم سالاری و ارزش‌های دینی و اخلاقی حاکم است چراکه نظام جمهوری اسلامی بی‌بدیل است.

وی تاکید کرد: هرکسی اندک مراجعه‌ای به قانون اساسی داشته باشد، متوجه می‌شود بعد از اصل اول، اصل دوم می‌گوید نظام مبتنی بر نگاه توحیدی است و در پرانتز هم می‌گذارد لا الاالله که اولین محور حاکمیت خداوند است و بعد وحی الهی، عدل و معاد است.

آملی لاریجانی ادامه داد: راه نظام جمهوری اسلامی از راه لیبرال‌دموکراسی جدا است .

وی افزود:  مهم این است که ما بشناسیم کجا راه ما از لیبرالیسم جدا می‌شود. یکی از این جاها فردگرایی است. انسان به عنوان یک فرد واحد در نظر گرفته می‌شود و با احساس خود سنجیده می‌شود. گفته می‌شود که دولت‌ها در لیبرالیسم کمترین دخالت را دارند و کارشان حداقلی است. متاسفانه در کشور ما این حرف‌ها را به خورد مردم می‌دادند. 

آملی لاریجانی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی نظامی است که از ابتدا روی ارزش‌های خود قرار دارد، نسبی‌گرایی لیبرالیسم خود را به یک ورطه خودشکنی می‌رساند و نقد به این دیدگاه این است که خودشکننده است.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: در یک چنین بستری که قدرت‌های بزرگ غرب پایان فوکویاما را مطرح می‌کردند نظام جمهوری اسلامی با نگاه توحیدی حرفی برای گفتن دارد.

آملی لاریجانی با بیان اینکه نگاه توحیدی بسیار مهم است، عنوان کرد: در چنین بستری نظام جمهوری اسلامی ایران متولد شد و بنیان‌گذار آن به این طرز فکر اعتقاد داشت ، امام هم به مردم اعتقاد داشت و هم به بنیان‌های فکری، در طول این چهل سال نظام جمهوری اسلامی ایران همه آمدند، چپ‌ها آمدند، اعتدال‌گرایان آمدند همه آمدند. همه برای این نظام تلاش کردند و تا پای شهادت هم رفتند.

وی با اشاره به رفتار قدرت‌های استعمارگر گفت: در طول این چهل سال هرکاری خواستند، کردند؛ جنگ راه انداختند، کودتا کردند، اما مردم ایستادند. امروز این‌ها می‌خواهند نظام را عوض کنند.

آملی لاریجانی خطاب به ظریف گفت: یک گوشه چشم به ماهیت بحث‌های نظری داشته‌باشید که نشان داده شود، این نظام یک نظام بی‌بدیل است.

رئیس دستگاه قضا گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی بسیار قدرتمند در منطقه ظاهر شده است، این کشور دارای سرمایه بزرگ انسانی است، در منطقه چه کشوری مانند جمهوری اسلامی سرمایه دارد، این‌ها همه اقتدار نظام است.

وی افزود : گرچه ما نتوانسته‌ایم به همه رسیدگی کنیم اما همه با اقتدار ایستاده‌اند. وزیر محترم خارجه می‌دانند که با فشارها چه کنند. بر خلاف توهمات رئیس‌جمهور آمریکا که به دنبال توهم زنگ زدن مقامات نظام ایران هستند مردم باهم منسجم‌تر شدند، سخنان امروز رئیس‌جمهور که مشابه فرمایشات رهبری بود، و این تبلیغ نیست.

آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: امروز قوای کشور باهم هماهنگ‌تر هستند اگرچه همه مسئولیت روی دوش قوه مجریه است اما همه ایستاده‌اند .

وی خطاب به حضار گفت: برادران، دین فقط نماز و روزه نیست. امروز چشم ملت‌های مسلمان به ماست که خود یک جهت است، برادران و خواهران هر قدمی که برای اقتدار نظام بردارید یک جهاد است. امروز دشمن می‌خواهد راه اقتصادی را بر ما ببندد، زیرا گمان کرده است از این راه می‌تواند ضربه بزند اما این طور نیست، مردم چهل سال مقاومت کردند.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: امروز ترامپ چه می‌گوید؟ مردم ایستاده‌اند  مسئولان ما نگاه به مسائل داشته باشند. نیاز امروز علاوه بر تقویت ایمان و باور قلبی است که اگر داشته باشیم، از هیچ بتی نخواهیم ترسید.

آملی لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه یک قدرت حاکم است و با اقتدار داعشی‌های مسلح به سلاح‌های قدرت‌های بزرگ را از عراق و سوریه بیرون کرد.

وی تاکید کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ارسال سلاح نیست که اگر این چنین باشد اشکالی ندارد، آمریکا از آن سر دنیا سلام برای داعش می‌فرستد و به عربستان کمک می‌کند. ترامپ هفت تریلیون هزینه کرد، چه شد؟ این‌ها همه برای از بین بردن نظام شمشیر را از رو کشیدند.

رئیس دستگاه قضا خطاب به سفرا گفت: این‌ها می‌خواهند گلوگاه‌های اقتصادی ما را ببندند اما شما راهبردی پیدا کنید، از فرمایشات مقام معظم رهبری و سخنان رئیس‌جمهور استفاده کنید.

وی ادامه داد: قوه قضائیه در بحث امنیت اقتصادی حاضر است به وزارت خارجه کمک کند و این مسئله را نیز طرح کرده‌ایم. طرح‌های ما آماده است و در بحث امنیت اقتصادی که رئیس‌جمهور به تصریح گفتند حاضر هستیم کمک کنیم.

آملی لاریجانی با اشاره به نقش قوه قضائیه گفت: یک دختر خانمی یک جایی رقصیده فیلمش را هم منتشر کرده، قوه قضائیه تذکر داد، اما صدا و سیما یک برنامه ساخته که ربطی به قوه قضائیه ندارد، یا یک خانمی بی‌حجاب شده و فحشا کرده است قوه قضائیه حکم دوسال حبس داده اما گفتند بیست سال حبس به این خانم داده‌اند صدا و سیما هم حرف‌هایی پخش می‌کند هر دو این کارها خلاف رویه قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: در بحث مبارزه با مفاسد و مفسد اقتصادی گفته می شود که قوه قضائیه خوب عمل نکرده در اخبار هم آمده است در صدا و سیما هم مسائلی مطرح می‌کنند. دشمن قوه قضائیه را هدف گرفته است، دلیلی ندارد برای هر چیزی تشکیل پرونده داد بله می‌توانیم در صدا و سیما بگوئیم ایهاالناس برای هر چیزی پرونده تشکیل ندهید، بیش از ۱۶ میلیون پرونده تشکیل شده است.

رئیس دستگاه قضا خاطر نشان کرد: یک دستگاه با این همه خدمت ممکن است اشکالاتی داشته باشد، شما دیده‌اید که برخی از چهره‌ها چه کردند، بست‌نشینی راه انداختند می‌خواستند جلوی رسیدگی به پرونده را بگیرند اما ما کار خودمان را انجام دادیم.

وی افزود : یک زمانی رئیس‌جمهور گفت می‌بینید علیه ما چه می‌کنند گفتم دو برابرش را به ما می‌گویند، امروز می‌بینید که صدای آمریکا و بی بی سی چگونه قوه قضائیه را تخریب می‌کنند و می‌گویند که رئیس قوه قضائیه چنین است و چنان است.

آملی لاریجانی تاکید کرد: یکی از نقاطی که کشورهای سلطه و آمریکا بر روی آن سرمایه‌گذاری کردند بحث حقوق بشر است این‌ها رویشان نمی‌شود که بگویند که اصل نظام را قبول ندارند.

وی تأکید کرد: قصاص که برای جمهوری اسلامی ایران نیست، در اسلام آمده است. حالا کاری به عربستان که دست و پا قطع می‌کند نداریم اما قصاص حق اولیای دم است که ما روند رسیدگی را آن قدر طولانی می‌کنیم که طرفین سازش کنند.

وی ادامه داد: بحث بعدی دروغ‌های شاخ داری است که حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید؛ به طور نمونه گفتند در اصفهان یک نفر افغانی را اعدام کردند هر چقدر بررسی کردیم دیدیم چنین چیزی وجود نداشت و یا این که می‌گویند ایران بدون دادگاهی فرد را اعدام می‌کند!

آملی لاریجانی تأکید کرد: حقوق بشر یک ابزار در دست قدرت های بزرگ و آمریکا شده است، آن‌ها زندان‌های ابوغریب و گوانتانامو را دارند که اسم شکنجه‌ها را عوض کردند ، شکنجه شکنجه است چه فرقی می‌کند؟

وی خاطر نشان کرد: این‌ها به رژیم‌های سفاک منطقه سلاح می‌فروشند و در فلسطین جنایت می‌کنند آیا این نقض حقوق بشر نیست؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید