زمین لرزه در کردستان خسارتی نداشته است

کدخبر: ۲۲۷۶۰۸
اقتصادنیوز: مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان گفت: تاکنون هیچ خسارت جانی و مالی ناشی از زمین لرزه کرمانشاه در کردستان گزارش نشده است.

به گزارش اقتصادنیوز؛ آرتیکاس اقبال در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: پس از زمین‌لرزه ساعتی پیش در استان کرمانشاه و به دستور استاندار، این اداره کل و دیگر سازمان‌های امدادرسانی در آمادگی کامل به سر برده و تیم‌هایی نیز به نقاط مختلف استان جهت بررسی میزان خسارات وارده اعزام شده است.

وی افزود: مدیریت بحران و تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسانی و امدادرسانی علاوه بر هر گونه خسارت احتمالی در کردستان آماده یاری به هموطنان عزیز و آسیب‌دیده در کرمانشاه هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری عنوان کرد: تا این ساعت گزارشی از خسارات احتمالی در مناطق استان دریافت نشده و به محض مشاهدات و اخذ گزارش‌های نیروهای اعزامی، نتیجه آن به اطلاع خواهد رسید.

اقبال افزود: طبق تجربه زمین‌لرزه سال گذشته کرمانشاه می‌توان گفت خوشبختانه آسیب چندانی در استان کردستان مشاهده نمی‌شود و خسارت اصلی متاسفانه همچنان در منطقه غرب استان کرمانشاه است.

وی گفت: پس از زمین لرزه ۵.۹ ریشتری اخیر تعداد زیادی پس‌لرزه به وقوع پیوسته که نشان می‌دهد به تدریج انرژی زمین‌لرزه اصلی و اولیه تخلیه شده و جای نگرانی نخواهد بود اما فعلاً نگرانی و دغدغه ما کمک به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه اصلی است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کردستان خاطرنشان کرد: توصیه اکید و همیشگی ما این است که تجربه زمین‌لرزه‌های اخیر نشان داد که ما در منطقه‌ای زلزله‌خیز و گسل‌های متعددی هستیم و باید شرایط زندگی و ایمنی خود را با آن تطبیق دهیم بنابراین غیر از رعایت استانداردها در ساخت و ساز، آموختن رعایت نکات ایمنی هنگام زلزله و پس از آن برای تمام افراد ضروری است و رسانه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد نیز در آموزش این نکات مردم را یاری کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید