کره جنوبی خواستار معافیت از تحریم‌های نفتی ایران شد

کدخبر: ۲۲۷۶۱۵
اقتصادنیوز؛ وزیر دارایی کره جنوبی از وزیر خزانه‌داری آمریکا خواسته است شرکت‌های نفتی کره جنوبی را از تحریم‌ نفت ایران معاف کند.
کره جنوبی خواستار معافیت از تحریم‌های نفتی ایران شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ خبرگزاری یونهاپ روز یکشنبه اعلام کرد وزیر دارایی کره جنوبی در حاشیه دیدار وزرای گروه 20 در آرژانتین با 'استیون منوچین' وزیر خزانه‌داری آمریکا دیدار و در مورد معافیت از واردات نفت ایران، موضوع کره شمالی و همچنین اعمال تعرفه های آمریکا بر روی واردات خودرو از این کشور گفت و گو کرده است.

وزیر دارایی کره جنوبی در این دیدار با اشاره به اینکه در حال حاضر شمار زیادی از تجار و پالایشگاه‌های این کشور با ایران در حال تجارت هستند گفته است: این افراد و شرکت ها خواستار معافیت از خرید نفت ایران هستند.

وزیر دارایی کره جنوبی دیدار با وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره ایران را مثبت ارزیابی کرده و خواستار بحث بیشتر میان دو کشور در این رابطه شده است. 

'استیون منوچین' وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین در توئیتر خود اعلام کرده است با 'دانگ یئون' معاون نخست وزیر کره جنوبی درباره برخی مسایل از جمله ایران گفت‌وگو کرده ‌است.

مقامات آمریکایی بعد از خروج این کشور از برجام اعلام کرده اند خریداران نفت خام ایران باید تا چهارم نوامبر (13 آبان 1397) واردات نفتی خود از ایران را پایان دهند، در غیر این صورت مشمول تحریم ثانویه آمریکا خواهند شد.

تعلیق تحریم های نفتی که از زمان خروج آمریکا از برجام و عهدشکنی رییس جمهوری این کشور اعلام شد، تا 13 آبان ادامه می یابد.

تحریم های ثانویه آمریکا علیه طرف های خریدار نفت خام از ایران که مغایر قوانین تجارت بین المللی است، موجب واکنش منفی کشورهای مختلف شده به طوری که تعدادی از کشورها در صدد مستثنی شدن خود هستند و برخی از کشورها نیز اعلام کرده اند که آن را اجرا نخواهند کرد.

کره جنوبی پیشتر نیز با اعزام هیاتی به واشنگتن خواستار معافیت از تحریم خرید نفت ایران توسط آمریکا شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید