بازداشت‌شدگان روز جهانی زن تبرئه شدند

کدخبر: ۲۲۷۶۲۲
اقتصادنیوز؛ زهرا مینویی وکیل مدافع سه نفر از بازداشت‌شدگان تجمع روز جهانی زن که مقابل وزارت کار برگزار شد، از صدور حکم برائت این افراد از سوی شعبه ۱۱۸۰ کیفری دو تهران خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ زهرا مینویی در این‌باره گفت: امروز (یکشنبه) رأی سه نفر موکلم از سوی شعبه ۱۱۸۰ دادگاه کیفری دو به من ابلاغ شد که حکم مبنی بر تبرئه موکلین است.

وی در خصوص اتهام سه موکل خود، افزود: اتهام یکی از موکلینم اخلال در نظم عمومی بود و اتهام دو موکل دیگر اخلال در نظم عمومی و برداشتن حجاب بوده است.

وکیل مدافع متهمین پرونده تجمع مقابل وزارت کار اظهار کرد: این پرونده ۲۱ متهم داشت که من وکالت ۳ نفر از آنها را بر عهده داشتم که اتهام برخی از آنها اخلال در نظم عمومی، ارتکاب فعل حرام با برداشتن حجاب عنوان شده که برخی از متهمین یکی از این اتهامات در مورد آنها مطرح است و تعدادی نیز هر دوی این اتهامات در مورد آنها مطرح شده بود.

مینویی در پایان گفت: طبق حکم که امروز به من ابلاغ شده است هر ۲۱ نفر متهم این پرونده از اتهامات وارده تبرئه شده‌اند.

در اسفندماه ۹۶ تعدادی از فعالان جنبش زنان در اعتراض به نابرابری‌های جنسیتی در عرصه اشتغال در مقابل وزارت کار تجمع کردند که تعدادی از آنها توسط مأمورین نیروی انتظامی بازداشت شدند و چند روزی را در زندان قرچک به سر بردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید