بالا رفتن ارزش فوتبال ایتالیا بعد از ورود رونالدو+جزییات

کدخبر: ۲۲۷۶۲۷
اقتصاد نیوز: وقتی تعطیلات تابستانی کریستیانو رونالدو به پایان برسد او به ایتالیا سفر خواهد کرد تا فصل جدید دوران بازیگری‌اش را در یوونتوس آغاز کند، تیمی که در 7 سال گذشته قدرت برتر و بلامنازع کالچو بوده و 7 اسکودتوی متوالی برده که چهار تای آخر آن با ماسیمیلیانو آلگری بوده است.
بالا رفتن ارزش فوتبال ایتالیا بعد از ورود رونالدو+جزییات

خارج از تورین هم اما در سری A زندگی جریان داشته است چون این لیگ پس از لیگ برتر در تابستان امسال بیشترین هزینه را برای خرید بازیکن جدید کرده است. در حالی که هنوز مدت زیادی تا پایان بازار تابستانی مانده است، تیم‌های ایتالیایی با 830 میلیون یورو خرید، تنها 3 میلیون یورو کمتر از تمام بازه زمانی بازار تابستانی سال 2017 هزینه کرده‌اند که از این مبلغ 222 میلیون یورو مربوط به خرید‌های یوونتوس بوده است.

طبق آمارهای سایت ترانسفرمارکت، فصل گذشته بازی‌های خانگی تیم‌های ایتالیایی به طور متوسط 24 هزار و 784 تماشاگر داشت که 84/64 درصد از حداکثر مقدار ممکن بوده است اگرچه این رقم برای بازی‌های خانگی یوونتوس 8/94 درصد بوده و این تیم در فاصله یک ماه به آغاز فصل جدید سری A تمام 29 هزار و 300 بلیت فصلش را فروخته است. فصل گذشته بازی‌های سری A به طور متوسط 2/68 گل داشت که تقریباً با لالیگا که هر بازی‌اش 69/2 گل داشت برابر بود.

اینتری جدید

زیر نظر لوچانو اسپالتی، نرآتزوری پس از 6 سال دوباره به لیگ قهرمانان برگشت و با جذب بازیکنانی مانند راجا نایینگولان، لائوتارو مارتینس و استفان دی‌فری، برای رقبا رجزخوانی کرده است.

رم

بعد از صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل گذشته، تابستان امسال برای رم تابستانی دیگر برای تغییر بوده است چرا که دو مهره کلیدی این تیم، آلیسون بکر (دروازه‌بان) و نایینگولان (هافبک) جدا شدند اما دو بازیکن جدید یعنی پاتریک کلایورت و خاویر پاستوره به آن ملحق شده‌اند.

ناپولی با آنچلوتی

با گرفتن جای مائوریسیو ساری، کارلو آنچلوتی در جنوب ایتالیا فصلی جدید از دوران مربیگری‌اش را آغاز خواهد کرد و البته یکی از بهترین بازیکنان این تیم ژورژینیو را هم به چلسی که ساری هدایت آن را برعهده گرفته، داده است.

فرجام خواهی موفق میلان

میلانی که 12 ماه با خریدهای تابستانی‌اش همه را غافلگیر کرد و البته تاوان ولخرجی‌اش را با محرومیت از حضور در لیگ اروپا داد، نسبت به حکم انضباطی‌اش از سوی یوفا به CAS‌ اعتراض کرد و اعتراضش هم مورد موافقت قرار گرفت و به لیگ اروپا برگشت.

درآمد تلویزیونی بیشتر

فصل پیش رو نخستین فصل از عصری جدید برای سری A است چون حداقل تا سال 2021، درآمد ایتالیایی‌ها از محل فروش حق پخش تلویزیونی بیشتر خواهد شد و عملاً به 1/1 میلیارد یورو در سال خواهد رسید (با احتساب پاداش‌ها) که رشد قابل توجه نسبت به 942 میلیون یوروی فصل 18-2017 است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید