اعتراض ترامپ به سران اتحادیه اروپا به دلیل جریمه گوگل

کدخبر: ۲۲۷۶۷۲
اقتصاد نیوز: دونالد ترامپ به جریمه 5 میلیارد دلاری گوگل توسط اتحادیه اروپا واکنش نشان داده است.
اعتراض ترامپ به سران اتحادیه اروپا به دلیل جریمه گوگل

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو،مقامات اتحادیه اروپا در هفته پیش گوگل را به دلیل سوء استفاده از قدرت در بازار گوشی های هوشمند به پرداخت غرامتی 5.1 میلیارد دلاری محکوم کرده بودند. حتی گفته شده بود که فشار اروپایی ها می تواند گوگل را به ایجاد تغییراتی در پلتفرم موبایل خود مجبور کند.

به دنبال این موضوع ترامپ توییت کرده:«من به شما گفتم! اتحادیه اروپا یکی از بزرگترین شرکت های ما، گوگل را 5 میلیارد دلار جریمه کرد. آنها از ایالات متحده سوء استفاده کردند ولی اوضاع اینگونه نخواهد ماند».

 

 

جریمه 5 میلیارد دلاری گوگل
 

 

به گزارش وبسایت ایندیپندنت به نظر می رسد این پست ترامپ نشانه ای از بدتر شدن روابط بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا باشد. البته باید اشاره کرد که مشخص نیست ترامپ به چه گفته پیشین خود استناد کرده که اکنون خبر از درست بودن آن می دهد. اخیراً رئیس جمهور آمریکا به اختلافاتی با اروپایی ها بر خورده و حتی آنها را دشمن ایالات متحده خطاب کرده بود.

به نظر می رسد بخشی از توییت دونالد ترامپ به صراحت اشاره به تهدید به احتمال اعمال تعرفه هایی بر کالاهای اروپایی از جمله خودروها داشته باشد.

مارگارت وستاگر، کمیسر اروپا در امور رقابت های بازرگانی این جریمه را اعمال کرده بود و دونالد ترامپ او را «بانوی مالیات» خطاب کرده بود. پس از اینکه جریمه گوگل صادر شد، وستاگر تأکید کرد که این تصمیمی علیه ایالات متحده نیست. او در این باره در کنفرانس مطبوعاتی گفته بود: «من بسیار ایالات متحده را دوست دارم».

جریمه ای که برای گوگل تعیین شده، بیشترین جریمه اعمال شده بر یک شرکت توسط یک نهاد قانون گذار است. اتحادیه اروپا معتقد است گوگل از موقعیت اندروید، پلی استور و کروم سوء استفاده کرده تا سرویس‌هایش را بیشتر در معرض کاربران قرار دهد.

در حالی که گوگل به راحتی از پس پرداخت این جریمه بر می آید، ولی قوانین اعمال شده می تواند مدل کسب و کار این شرکت را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید