جزئیاتی از تحرکات جدید گروهک پژاک علیه ایران

کدخبر: ۲۲۷۷۷۰
اقتصادنیوز: سفر سرکرده گروهک تروریستی دمکرات کردستان ایران به واشنگتن بهانه ای بود که رسانه های اقلیم کردستان از آغاز مرحله جدید فعالیت های این گروهک و گروهک های دیگر در مناطق کردنشین ایران خبر دهند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مدتی است گروهک های تروریستی ضد انقلاب اقلیم نشین در خاک کردستان عراق خواب هایی برای افزایش تحرکات خود در مناطق مرزی ایران دیده اند، خواب هایی که ضمن افشای ماهیت واقعی آنها در وابستگی به استکبار جهانی و عدم مقبولیت در مناطق کردنشین کشورمان، همچون چهار دهه گذشته محکوم به شکست است و با وحدت مردم و مسئولان، این بار هم سر سران این گروهک های تروریستی به سنگ خواهد خورد.

اقلیم کردستان عراق دارای روابطی رسمی با جمهوری اسلامی ایران است، مسئولان دو طرف بارها بر تحکیم این روابط تاکید کرده اند، اکراد عراقی به همکاری ایران در برهه های مختلف تاریخی همچون بمباران شیمیایی حلبچه، آواره شدن هزاران نفری سال 1991 به ایران، نبرد علیه داعش و .... معترف بوده اند، اظهاراتی که در عالیترین سطح حکومت محلی اربیل همیشه وجود داشته و نشان از حسن نیت جمهوری اسلامی ایران دارد.

مدتی است انگیزه گروهک های ضد انقلاب در خاک اقلیم کردستان عراق جهت فعالیت علیه مرزهای غربی ایران شدت گرفته است، فعالیت هایی که برگرفته از خواب و خیال همیشگی این گروهک ها و جهت برخورداری از انعام آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر رژیم های مرتجع منطقه با هدف برون رفت از بحران های اقتصادی و معیشتی حاکم بر اردوگاه ضد انقلاب اقلیم نشین بوده است و همچنانکه بدان اشاره شد راه به جایی نخواهد برد. اگرچه مسئولان اقلیم کردستان عراق بارها اعلام کرده اند که اجازه نخواهند داد از خاک این منطقه علیه کشورهای همسایه (ایران و ترکیه) استفاده شود اما در عمل آنچه که مشاهده می شود موضوع دیگری را ثابت می کند. سران و مسئولان گروهک های تروریستی ضد انقلاب ادعا می کنند که از خاک کردستان عراق علیه ایران استفاده نمی کنند و اعضای آنها در نوار مرزی و حتی در عمق مناطق کردنشین ایران حضور دارند، رد چنین ادعایی نیاز به ارائه دلایل و اثبات نداشته و حضور این گروهک ها در خاک اقلیم و برخورداری از آزادی عمل در عرصه های گوناگون و مهیا بودن شرایط بهره برداری از امکانات اقلیم به ویژه در عرصه رسانه ای، واضح و مبرهن است.

1397050111434234414825954

سفر سرکرده گروهک تروریستی دمکرات کردستان ایران به واشنگتن بهانه ای بود که رسانه های اقلیم کردستان از آغاز مرحله جدید فعالیت های این گروهک و گروهک های دیگر در مناطق کردنشین ایران خبر دهند. جالب آن است که در ادبیات حاکم بر رسانه های اقلیم کردستان عراق از عبارت شرق کردستان برای مناطق کردنشین ایران استفاده می شود، عبارتی که نقض آشکار حاکمیت ایران است و در کلیه رسانه های حزبی، سایه و حتی به اصطلاح مستقل اقلیم کردستان عراق کاربرد داشته و مسئولان ذیربط تاکنون موضعگیری شایسته ای در برابر این اقدام تعمدی نداشته اند.

1397050111401170314825914

همچنانکه اشاره شد سفر مصطفی هجری سرکرده گروهک دمکرات کردستان ایران به آمریکا به تعبیر رسانه های اقلیم کردستان عراق، آغاز مرحله جدیدی از فعالیت های این گروهک و همنوعان آن علیه کشورمان بوده است. هجری در سفر خود که در معیت عبداله مهتدی سرکرده کومله انجام شد سلسله دیدارهایی با مسئولان میز ایران در وزارت امور خارجه آمریکا و تعدادی از اعضای کنگره این کشور داشته است. رسانه های کردی در تحلیل این سفر و دیدارهای صورت گرفته با اشاره به راهبرد اعلام شده کاخ سفید علیه جمهوری اسلامی ایران ادعا کرده اند که به نظر می رسد صدای کردها این بار بهتر در آمریکا و مراکز تصمیم گیری این کشور شنیده می شود.

همین گمانه زنی ها بود که تیم خبری شبکه خبری nrt وابسته به بازرگان معروف اقلیم کردستان عراق و رئیس تشکیلات سیاسی تازه تاسیس نسل جدید با حضور در کمپ گروهک دمکرات کردستان ایران در شهر کویه در مورخ 6 – 7 – 2018 در گزارشی اعلام کرد که آموزش های نظامی این گروهک ابعاد دیگری به خود گرفته است.در گزارش شبکه مذکور و بر اساس فیلم منتشره، آموزش های تئوری و نظامی به اعضای این گروهک ضد انقلاب مشهود است و جالب آنکه مسئولان این گروهک اعلام می کنند که نیروهای آنان از خاک اقلیم حتی جهت عبور به مناطق مرزی ایران هم استفاده نمی کنند.

گزارشگر شبکه nrt در گزارش خود آورده است که آموزش های نظامی در این مرکز پس از درگیری های صورت گرفته اعضای گروهک دمکرات کردستان ایران با نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزایش یافته است.

همزمان با اوجگیری پروژه بزرگنمایی فعالیت گروهک های ضد انقلاب در رسانه های اقلیم کردستان عراق، سایت peregraf در مصاحبه ای با نماینده گروهک ضد انقلاب دمکرات کردستان ایران در سلیمانیه که در مورخ 12 – 7 – 2018 منتشر شده است پرده از فعالیت های گروهک های ضد انقلاب در خاک اقلیم کردستان عراق علیه کشورمان برداشته است.

فواد خاکی بیگی به عنوان نماینده گروهک تروریستی دمکرات کردستان ایران در سلیمانیه در این مصاحبه اعلام کرده است که با دیگر گروهک های ضد انقلاب در تدارک تشکیل جبهه کردستانی و سازماندهی نیروی نظامی مشترک جهت مقابله با ایران هستند. این عضو گروهک کردستان ایران ادعا کرده است که در مناطق کردنشین ایران تشکیلات مخفی آنها در قالب پروژه راسان ( پیوند فعالیت های شهری با فعالیت های مسلحانه ) شکل گرفته است.

وی در پاسخ به درخواست های حکومت اقلیم کردستان عراق مبنی بر عدم استفاده از خاک این منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران گفته است که از مسئولان حکومت اقلیم خواسته ایم که هر سندی دال بر انتقال نیروهای ما از شهرهای سلیمانیه، کویه و اربیل به نوار مرزی ایران وجود دارد آن را منتشر کنند. عضو گروهک دمکرات کردستان ایران در ادعایی مضحک گفته است که تحرکات صورت گرفته از سوی نیروهایی بوده است که در عمق خاک ایران حضور دارند.

جنایت روستای دری مریوان و شهادت شماری از جوانان بومی منطقه در دفاع از مرزهای ایران اسلامی از سوی گروهک های تروریستی تازه ترین اقدامی است که انزجار عمومی از ایادی استکبار را در ایران و به ویژه در مناطق کردنشین به دنبال داشته است. حضور مردم کرد در مراسم تشیع پیکر پاک شهدای مریوان سند محکمی است بر پیوند ناگسستنی مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اثبات این واقعیت که این گروهک هایی که خود را مدافع مردم کرد می نامند اندک جایگاهی در میان آنها ندارند.

جمهوری اسلامی ایران در چارچوب کشور عراق احترام ویژه ای برای روابط با حکومت اقلیم کردستان قائل است، وجود دو کنسولگری در شهرهای اربیل و سلیمانیه گامی در جهت تعمیق این روابط است، لذا می طلبد سران حکومت اربیل با رعایت حسن همجواری از فعالیت گروهک های ضد انقلاب در خاک خود جلوگیری کرده و اجازه ندهند چنین تحرکاتی به روابط تاریخی دو طرف لطمه وارد کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید