ابلاغ ١١٠ مصوبه سفر وزیر کشور به سیستان به ١٨ وزارتخانه

کدخبر: ۲۲۷۹۰۷
اقتصادنیوز :سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ابلاغ 110 مصوبه سفر وزیر کشور در قالب تفاهمنامه به 18 وزارتخانه خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا،جلسه پیگیری مصوبات سفر وزیر کشور به ریاست علیرضا نورا سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیران مربوطه در استانداری برگزار شد .

نورا در این جلسه اظهار داشت: سفر وزیر کشور و هیات‌همراه  در ١٧ تیرماه به منطقه سیستان در واقع ترکیبی از حضور هیات‌دولت در منطقه سیستان بود چراکه در این سفر معاونان وزرا نیز همراه وی در منطقه حضور پیدا کردند.

وی افزود: با توجه به مسائل و مشکلات منطقه سیستان و دستور رهبر انقلاب و همچنین نگاه ویژه دولت برای رسیدگی به مشکلات موجود و وضعیت معیشتی استان، سفر وزیر کشور و هیات‌همراه به منطقه انجام شد تا با بازدید میدانی از نزدیک بر مشکلات حاکم بر منطقه رسیدگی داشته باشند .

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: قبل از سفر وزیر کشور مسائل و چالش‌های منطقه سیستان در جلساتی با دستگاه‌های اجرایی بررسی و جمع‌بندی و در قالب بسته به مرکز اعلام شد و متعاقب آن وزیر کشور با حضور نمایندگان مردم در مجلس، معاونان وزرا و جمعی از مدیران استان در منطقه حضور پیدا کردند و پیشنهادات استان در جلساتی که ترکیبی از مقامات عالی کشور و استانی بود قرار گرفت و در نهایت برخی پیشنهادات حذف و برخی مورد قبول واقع شد و جمع‌بندی پیشنهادات در قالب یک بسته از طریق وزیر کشور به ریاست‌جمهوری ارسال شد.

نورا ادامه داد: بسته پیشنهادی استان با دستور رییس‌جمهور به‌عنوان توافق‌نامه در قالب ١١٠ مصوبه به ١٨ وزارتخانه و سازمان ارجاع شد و و هر وزارتخانه موظف شده برابر آنچه برای آن وزارتخانه مصوب شده پیگیری لازم را به‌عمل آورد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصریح کرد: این توافقنامه به استانداری نیز ارسال شده و براساس آن دستگاه‌های اجرایی موظف به پیگیری از طریق وزارتخانه‌های مربوطه شده‌اند.

نورا بر لزوم پیگیری مستمر و بی‌وقفه مصوبات از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: رییس جمهور در دستوری جداگانه بر انجام مشابه این اقدام برای منطقه بلوچستان نیز تاکید کرده که بر این اساس دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند چالش‌ها و مشکلات منطقه بلوچستان را در کوتاه‌ترین زمان جمع بندی و طرح‌های پیشنهادی را در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای جمع‌بندی و به استانداری ارائه دهند.

وی افزود: به‌دنبال جمع‌بندی چالش‌ها و ارائه طرح‌های لازم سفر مسؤولان ارشد کشور را در منطقه بلوچستان خواهیم داشت .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید