کاهش صادرات نفت در زمان تحریم ها حداکثر 500 هزار بشکه

کدخبر: ۲۲۷۹۱۴
اقتصادنیوز : عضو کمیسیون انرژی مجلس، توضیحاتی پیرامون کاهش صادرات نفت ایران در دوران تحریم ها ارائه کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خانه ملت ،علی عسگر ظاهری عبده‌وند با اشاره به برنامه‌های آمریکا برای کاهش صادرات نفت ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به هدف‌گذاری‌هایی که آمریکایی‌ها برای کاهش نفت  انجام داده‌اند، سناریوهای مختلفی را تدارک دیده است تا به هر میزان که فروش نفت ایران کاهش یابد راهکارهای جایگزین تعریف شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از راه‌ها برای مقابله با تحریم‌های نفتی ارائه طلای سیاه از طریق بورس است، افزود: در این روش می‌توان نفت را به متقاضیان شخصی ارائه کرد و فروش نفت را در همین سقف فعلی نگه داشت.

کاهش میزان فروش نفت ایران در دنیا افزایش قیمت را به همراه دارد

وی ادامه داد: وزارت نفت راهکارهای مختلفی برای فروش نفت در دوران تحریم‌ها دارد که نگرانی خاصی در این باره وجود ندارد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش میزان فروش نفت ایران در دنیا افزایش قیمت را به همراه خواهد داشت، یادآور شد: از این طریق تعادل برای درآمدهای نفتی ایران حفظ می‌شود و میزان درآمدهای نفتی کشور کاهش نمی‌یابد.

بدترین شرایط فروش نفت به سال‌های90و 91 مربوط می‌شود

وی با اشاره به اینکه بدترین شرایط فروش نفت به سال‌های90و 91 مربوط می‌شود، افزود: در این سال‌ها کمترین میزان فروش نفت وجود داشت و میزان فروش به 700 هزار بشکه رسید؛ اما در حال حاضر بیشترین میزان کاهش حدود 500 هزار بشکه است که میزان صادرات ایران را شاید به 1900 بشکه در روز کاهش دهد لذا نمی‌تواند در سیستم بودجه‌بندی کشور خللی ایجاد کند.

ظاهری با بیان اینکه ایران برنامه‌های مختلفی برای فروش نفت دارد، ادامه داد: بستر استفاده از پخش و پالایش نفت و صنایع پایین دستی نفت فراهم است و برنامه‌های مختلفی برای صادرات نفت وجود دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:بورس نفت یکی از راهکارهای مناسب برای مقابله با تحریم‌های نفتی است که مردم برای فروش و صادرات درگیر می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید