ترکیب احتمالی تیم های بزرگ در جام جهانی 2022 قطر

کدخبر: ۲۲۷۹۲۴
اقتصاد نیوز: در این یادداشت، قصد داریم تا ترکیب برخی از تیم های بزرگ و مدعی را در چهار سال آینده و جام جهانی 2022 قطر با هم بررسی نماییم.
ترکیب احتمالی تیم های بزرگ در جام جهانی 2022 قطر

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از طرفداری ، پرونده جام جهانی 2018 روسیه با قهرمانی تیم ملی فرانسه بسته شد و تمام کشورهای دنیا و به خصوص تیم های مدعی از هم اکنون، بیش از چهار سال فرصت دارند تا خود را مهیای جام جهانی 2022 در کشور قطر نمایند. بدین ترتیب، ترکیب بسیاری از این تیم ها تا جام جهانی بعدی، دچار تغییرات بزرگی خواهند شد و برخی از بازیکنانی که در این جام جهانی، شاهد حضورشان در ترکیب تیم هایشان در روسیه بوده ایم، ممکن است اثری از آن ها در چهار سال آینده نباشد. بدین منظور در یادداشتی تحلیلی به نقل از سایت GOAL که در دو قسمت تقدیم حضور شما عزیزان خواهد شد، قصد داریم تا ترکیب و شماتیکِ 12 تیم قدرتمند و مدعی جام جهانی 2022 (برفرض صعود احتمالی همگی این تیم ها به جام جهانی) را بررسی نماییم.

آرژانتین

تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2018 یکی از تیم های با میانگین رنج سنی بالا و یا در اصطلاح، پیرِ این رقابت ها محسوب می شد که اجبارا نیاز به جوان گرایی را در ترکیب خود، برای جام جهانی بعدی حس می کند. خبری خوب برای بازیکنانی به مانند پائولو دیبالا، جیووانی لو سلسو، سانتیاگو آسکاسیبار 21 و لائوتارو مارتینیز 20 ساله، که همگی این بازیکنان می توانند آرژانتین را در چهار سال آینده در قطر همراهی کنند. هر چند هنوز مشخص نیست که آیا فوق ستاره این تیم و دنیای فوتبال، لیونل مسی نیز در جام جهانی بعدی در ترکیب این تیم  حضورخواهد داشت یا نه؟ مسی که هم اکنون (سال 2018) 31 سال سن دارد، در جام جهانی بعدی 35 ساله خواهد شد و با حفظ شرایط بدنی و فرم خوب خود، اگر قصد خداحافظی از عرصه ملی را نداشته باشد، می توان او را از هم اکنون یکی از 11 بازیکن اصلی تیم ملی وکاپیتان آلبی سلسته در قطر در نظر بگیریم. مسی به خوبی می تواند در جام جهانی 2022، نقشی به مانند خوان رومن ریکلمه در جام جهانی 2006 آلمان را ایفا نماید. با این حساب نگاهی به ترکیب تیم ملی آرژانتین در جام جهانی قطر می اندازیم.

بلژیک

شاید بسیاری بر این باور هستند نسل طلایی بلژیک، که با تمامی ستارگانش در روسیه حضور داشت و نتوانست به مقام قهرمانی جام جهانی دست یابد، برای همیشه این فرصت با ارزش را از دست داده باشد. اما با نگاهی به ترکیب کلی شیاطین سرخ اروپا به این نتیجه می رسیم که از همین نسل طلایی بلژیکی ها نیز، عده ای می توانند در جام جهانی قطر حضور داشته باشند. بازیکنان بزرگی همچون تیبو کورتوا، روملو لوکاکو، کوین دی بروین و اِدن هازارد از آن دست از ستارگانی هستند که می توانند به راحتی در جام جهانی بعدی نیز بدرخشند. البته بازیکنانی نظیر یانیک کاراسکو، یوری تیلمانس و عدنان یانوزای نیز باید عملکرد خودشان را ارتقا ببخشند و با بازی های خوب خود، نظر سرمربی این تیم را برای حضور مجدد در جام جهانی بعدی جلب نمایند. با این وجود به احتمال فراوان، دفاع تیم بلژیک دست خوش تغییرات فراوانی خواهد شد و می توان در کنار توماس مونیر در سمت راست خط دفاعی، از بازیکنان جدیدی نظیر جیسون دنایر، لیندر دندونکر و جُردن لوکاکو بهره برد. با هم نگاهی به شماتیک احتمالی این تیم در جام جهانی 2022 می اندازیم.

برزیل

خبر خوب برای نیمار، ستاره تیم ملی برزیل این است که او شانس بسیار بالایی، برای جبران ناکامی خود در روسیه را در سال 2022 و در کشور قطر خواهد داشت و در این بین بازیکنانی به مانند گابریل ژسوس و فیلیپه کوتینیو نیز می توانند به او در این زمینه کمک نمایند. آرتور ملوخرید 21 ساله جدید بارسلونا در کنار لوکاس پاکوئتا و کاسمیروی باتجربه هم می توانند، خط هافبک قدرتمند و جذابی را در میانه میدان برای سلسائو در قطر رقم بزنند. مارلون سانتوس دیگر بازیکن بارسلونا که در فصل گذشته و قرضی در نیس فرانسه بازی می کرد به همراه اِدر میلیتائو و خورخه دفاع آینده دار برزیلی تیم موناکو، می توانند عناصر دفاعی این تیم را در جام جهانی 2022 شکل دهند. در این بین مارکینیوش با تجربه در قلب خط دفاع و آلیسون مطمئن نیز در درون دروازه، می توانند به این خط دفاعی سروسامان خاصی ببخشند. در ادامه ترکیب احتمالی تیم ملی برزیل را در چهار سال آینده در تصویر زیر بررسی می کنیم.

کرواسی

جام جهانی 2018 برای لوکا مودریچ ستاره تیم ملی کرواسی و باشگاه رئال مادرید که عنوانبهترین بازیکن این تورنمنت را نیز به دست آورد، آخرین جام جهانی این بازیکن بوده و او را احتمالا در قطر نخواهیم دید. اما از همین ترکیب فعلی نیز می توان چندین بازیکن را در قالب تیم ملی کرواسی در چهار سال آینده مد نظر قرار داشت. اولین بازیکنی که در این تحلیل قصد بررسی او را داریم، لووره کالینیچ خواهد بود. این بازیکن می تواند دروازه بان مطمئنی در غیاب دنیل سوباشیچ باشد. کالینیچ در بازی آخر کرواسی از مرحله گروهی و بازی با ایسلند در جام جهانی 2018 سنگربان کروات ها بود. متئو کواچیچ نیز امیدوار است با حفظ فرم کنونی خود و حتی در شرایطی به مراتب بهتر نیز، یکی از مسافران کرواسی در جام جهانی بعدی باشد. مارکو پژاکا وینگر هجومی تیم یوونتوس که به صورت قرضی در شالکه بازی می کند، در کنار یوزیپ برکالو بازیکنی که او هم قرضی و در اشتوتگارت توپ می زند، نیز می توانند از مهاجمان جوان کرواسی در جام جهانی 2022 قطر باشند. در خط دفاعی هم حضور بازیکنانی نظیر دژان لوورن و شیمه ورسالیکو محتمل است و دوئه کالتاکار بازیکن سالزبورگ اتریش و برنا سوسا نیز می توانند امیدوار باشند در جام جهانی بعدی از ابتدا در ترکیب تیم ملی کرواسی قرار گیرند. با هم نگاهی به ترکیب احتمالی این تیم در جام جهانی قطر می اندازیم.

انگلیس

جام به خانه نمی‌رود! این عبارت برای بسیاری از هواداران انگلیسی جمله ای آشنا و در عین حال تلخی است. هواداران و تیمی که خود را صاحب و ابداع کننده فوتبال می دانند، اما از تنها قهرمانی آن ها در جام جهانی تا کنون بیش از 52 سال می گذرد. انگلیس که تیمی جوان و قابل تحسینی را روانه رقابت های جام جهانی کرده بود، به مانند رقابت های 1990 ایتالیا طعم شکست در مرحله نیمه نهایی را بار دیگر چشید و تنها به مقام چهارم این رقابت ها بسنده کرد. خبر خوب برای انگلیسی ها این است که بیشتر بازیکنان و ترکیب فعلی آن ها را نیز می توان در چهار سال آینده و در قطر هم مشاهده نمود. بازیکنانی هم چون هری کین، رحیم استرلینگ، مارکوس راشفورد، دله علی، جُردن پیکفورد، هری مگوایر، جان استونز، روبن لوفتوس چیک و ترنت الکساندر آرنولد همگی باید کیفیت بازی خود را بهتر کنند تا در ترکیب این تیم در قطر حضور داشته باشند. فیل فودن هافبک منچسترسیتی و رایان سسنیون بازیکن فولهام که هر دوی این بازیکنان تنها 18 سال سن دارند، هم می توانند از امیدهای انگلستان در جام جهانی 2022 در کشور قطر به حساب آیند. در ادامه نگاهی به شماتیک ترکیب تیم ملی انگلیس در چهار سال آینده خواهیم داشت.

فرانسه

فرانسه به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، پای به رقابت های قطر خواهد گذاشت و اگر نحسی تیم هایی که در این چند دوره قهرمان شده اند و خیلی زود در مرحله گروهی و در دوره بعدی کنار رفته اند، گریبان آن ها را نگیرد، از این تیم می توانیم به عنوان یکی از بخت های مهم قهرمانی در کشور قطر یاد کنیم. نگاهی به ترکیب قهرمان جام جهانی، این حقیقت را به ما گوشزد می کند که این تیم هم به مانند انگلیس، بیشتر بازیکنان و ستاره هایش را می تواند با خود به رقابت های جام جهانی قطر ببرد. در این میان، آلفونس آرئولا باید رقابت سختی با کاپیتان فعلی تیم ملی، هوگو لوریس برای پست مهم و کلیدی دروازه بانی در این جام جهانی داشته باشد. در خط دفاع از همین حالا می توان حضور مدافعان جوان فعلی این تیم هم چون رافائل واران، ساموئل اومتیتی، بنیامین پاوراد، لوکاس هرناندز و بنجامین مندی که همگی ان ها کمتر از 25 سال سن دارند را در ترکیب فرانسه انتظار داشته باشیم. تانگوی اندومبله، هافبک 21 ساله تیم لیون نیز می تواند در کنار پل پوگبا در خط هافبک فرانسه قرار گیرد. ستاره بی چون و چرای فرانسوی ها، کیلیان ام باپه هم می تواند، بهتر و فراتر از روسیه در قطر نیز بدرخشد و در خط حمله و در کنار خود بازیکنانی چون کینگزلی کومان و عثمان دمبله را ببیند. درخشش این بازیکنان جوان حتی می تواند باعث شود ستاره ای همچون آنتوان گریزمان که البته در آن دوره 31 سالگی خود را تجربه می کند، بازی های تیمش را از ابتدا و بر روی نیمکت فرانسه به نظاره بنشیند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید