نیوزویک فاش کرد؛ سوءاستفاده جنسی از هزاران پناهجو در آمریکا

کدخبر: ۲۲۷۹۹۴
اقتصادنیوز: آمار‌های رسمی نشان می‌دهد هزاران پناهجو در دوره بازداشت در اداره مهاجرت و گمرک آمریکا مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نیوزویک نوشت، داده های «وزارت امنیت میهن آمریکا» نشان می‌دهد در چند سال گذشته هزاران پناهجو در دوره‌ای که در بازداشت اداره مهاجرت و گمرک به سر می برده اند، مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

بر اساس داده های این وزارتخانه، بین سال‌های مالی 2013 تا 2017، 1310 موردآزار و اذیت جنسی پناهجویان گزارش شده است. این درحالی است که سازمان های نظارتی تخمین زده‌اند میزان سوء استفاده های جنسی به مراتب بالاتر از این آمار و ارقام بوده است. زیرا بسیاری از این پناهجویان به زبان انگلیسی مسلط نبوده اند و در نتیجه نمی توانستند این جنایت ها را گزارش کنند. همچنین از آنجایی که این پناهجویان شهروند آمریکا محسوب نمی شدند، هیچ حقی برای گزارش ظلمی که به آنها وارد شده بود را نداشته اند.

این خبر را نخستین بار نیویورک تایمز منتشر کرد. یکی از این پناهجویان زن به نام «ماریا» در گفتگو با نیویورک تایمز اعلام کرد اندکی پس از اینکه از یک مرکز بازداشت پناهجویان در تگزاس آزاد شد، مورد آزار جنسی یک نگهبان مرد قرار گرفت.

وی در این خصوص گفت: به من اجازه داده شد تا زمانی که پرونده پناهندگی من مورد بررسی قرار می گیرد، در واشنگتن دی سی بمانم. اما به جای اینکه یک انتقال امن به واشنگتن دی سی داشته باشم، نگهبانی که قرار بود من را منتقل کند، مرا در داخل ون مورد آزار و اذیت جنسی قرار داد!

گزارش‌ها حاکی از آن است که 8 زن دیگر هم از این نگهبان مرد به خاطر سوء استفاده جنسی از آنها شکایت کردند؛ اما این نگهبان کمتر از 2 سال را در زندان سپری کرد!

یکی دیگر از این زنان مهاجر گفت زمانی که به همراه پسر 3 ساله اش در یک مرکز بازداشت خانوادگی در پنسیلوانیا به سر می برده، از سوی یک نگهبان مرد مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است. بنابر اعلام این زن 19 ساله، این نگهبان او را تهدید به اخراج از کشور کرده و به این وسیله توانسته از او سوء استفاده کند.

مسئله رسوایی های جنسی تاکنون گریبان مقامات عالی رتبه زیادی را در آمریکا گرفته است. سوء استفاده جنسی از افراد حتی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی آمریکا هم یک امر عادی است! چند روز پیش هم خبر سوء استفاده جنسی پزشک یک دانشگاه در اوهایو آمریکا از بیش از 100 دانشجوی سابق به شدت جنجال برانگیز شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید