خودداری نواز شریف از رفتن به بیمارستان برای درمان

کدخبر: ۲۲۸۰۱۶
اقتصادنیوز: منابع نزدیک به نخست وزیر پیشین پاکستان می گویند که تیم پزشکی با بررسی وضع جسمانی نواز شریف در زندان توصیه کردند که وی باید برای درمان به بیمارستان منتقل شود، ولی نواز شریف به معالجه خود در زندان اصرار دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تیم پنج نفره متخصصان مجرب بیمارستان 'پیمز' شهر اسلام آباد با حضور در زندان شهر راولپندی آزمایش های پزشکی مختلفی از نواز شریف گرفتند.

در همین حال ممنون حسین رئیس جمهوری پاکستان با ابراز نگرانی نسبت به برخی گزارش ها درخصوص وضعیت جسمانی نواز شریف، طی تماس تلفنی با نخست وزیر دولت انتقالی به وی دستور داد تا از هیچ گونه اقدام برای معالجه 'نواز شریف' دریغ نشود.

گزارش برخی رسانه ها حاکی از ممانعت مسئولان زندان با انتقال نواز شریف به بیمارستان است، با این حال اکنون مسئولان زندان راولپندی مجدد به دنبال جلب رضایت 'نواز شریف' برای انتقال وی به بیمارستان هستند.

منابع خبری پاکستان می گویند:پزشکان نارسایی کلیوی را در نواز شریف تشخیص داده و از وی خواستند تا خوردن آب را افزایش دهد.

از سوی دیگر شهباز شریف رئیس حزب مسلم لیگ نواز با ابراز نگرانی از وضعیت جسمانی نواز شریف گفت که مسئولان زندان ما را از وضعیت نواز شریف بی خبر گذاشته بودند.

مأموران «سازمان ضداختلاس» پاکستان شامگاه جمعه بیست و دوم تیرماه، 'نواز شریف' نخست‌وزیر پیشین این کشور و دخترش مریم را هنگام بازگشت به پاکستان بازداشت کردند.

دادگاه حسابرسی ملی پاکستان پیش از آن، در حکمی غیابی نواز شریف را به جرم «فساد» در پرونده خرید خانه‌های مجلل در لندن به ۱۰ سال زندان محکوم کرد، همچنین دخترش مریم نواز به هفت سال حبس و نداشتن صلاحیت برای شرکت در انتخابات محکوم شد.

'نواز شریف' از فوریه 1990 تا ژوئیه 1993 به مدت سه سال و نیم و از فوریه 1997 تا کودتای بدون خونریزی نوامبر 1999 نخست‌وزیر پاکستان بود. محمد نواز شریف هر دو بار نتوانست دوره پنج ساله نخست‌وزیری را به پایان ببرد و برکنار شد.

محمد نواز شریف سومین بار در ژوئیه 2017 و پس از انتشار اسناد پاناما با رای دیوان عالی پاکستان سلب صلاحیت شد و از نخست‌وزیری کناره گیری کرد.

محمد نواز شریف به سبب سلب صلاحیت، از فعالیت در عرصه سیاسی محروم شد و «شهباز شریف» برادرش اکنون ریاست حزب مسلم لیگ شاخه نواز را بر عهده دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید