جنگ لفظی نتانیاهو و اردوغان بالا گرفت

کدخبر: ۲۲۸۱۰۰
اقتصادنیوز؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در واکنش به انتقاد «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه از قانون موسوم به «کشور یهود»، اردوغان را «دیکتاتور» خواند.
جنگ لفظی نتانیاهو و اردوغان بالا گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل با «دیکتاتور» خواندن اردوغان، گفت انتقاد رئیس‌جمهور ترکیه از قانون «کشور یهود» نشان می‌دهد که این مصوبه قانون درستی است.

بنا بر اعلام دفتر نخست‌وزیری اسرائیل، نتانیاهو با بیان اینکه اردوغان در حال تبدیل ترکیه به یک «دیکتاتوری سیاه» است، گفت اینکه «یک دموکتاتور (دیکتاتور برآمده از فرآیندی دموکراتیک) از این قانون انتقاد کرده، نشانه حقانیت این قانون است.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در نظامیان تحت امرش در هفته‌های اخیر حدود ۱۵۰ فلسطینی را در مرز غزه به شهادت رسانده‌اند، اردوغان را به سرکوب کردها و زندانی کردن فعالان سیاسی در ترکیه متهم کرد.

اظهارات نتانیاهو پس از آن مطرح شد که اردوغان به شدت از تصویب قانون موسوم به «کشور یهود» در پارلمان رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و این قانون را عامل تشدید رفتارهای تبعیض‌آمیز علیه فلسطینی‌ها خواند.

اردوغان رژیم صهیونیستی را «فاشیست‌ترین و نژاد‌پرست‌ترین» حکومت جهان توصیف کرد و گفت: «روح [آدولف] هیتلر [رهبر نازی‌های آلمان] در برخی از مقام‌های اسرائیلی ظهور کرده است.»

وی همچنین گفت رژیم صهیونیستی به دلیل حملات کور به نوار غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان با جنگنده، تانک و دیگر جنگ‌افزارهای سنگین، «دولتی تروریستی» است.

قانون «کشور یهود» که هفته گذشته در پارلمان رژیم صهیونیستی تصویب شد، این رژیم را عملا به رژیمی آپارتاید تبدیل می‌کند و با نادیده گرفتن جمعیت فلسطینی‌های ساکن فلسطین اشغالی، «اسرائیل را کشوری یهودی» و قدس اشغالی را «پایتخت» آن توصیف می‌کند. با تصویب این قانون، فلسطینی‌ها عملا از حقوق کمتری در مقایسه با یهودیان برخورد خواهند بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید