انقلابی در دنیای گوشی های هوشمند

کدخبر: ۲۲۸۱۱۹
اقتصاد نیوز: سنسور دوربین سونی با رزولوشن 48 مگاپیکسل معرفی شد. سونی سنسور 48 مگاپیکسلی خود را با نام IMX586 در اختیار خریداران قرار می دهد.
انقلابی در دنیای گوشی های هوشمند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک، سونی وضعیت مناسبی در بازار گوشی های هوشمند ندارد و محصولات آن فروش کمی را تجربه می کنند. با این حال تجارت سنسور دوربین سونی برای گوشی های هوشمند سود سرشاری را نصیب این کمپانی ژاپنی کرده است. به تازگی سونی سنسور 48 مگاپیکسلی خود را برای اسمارت فون ها معرفی کرده است.

بنابر اعلام این شرکت، سنسور سونی IMX586 بالاترین رزولوشن در دنیای گوشی های هوشمند را در اختیار خریداران قرار می دهد. سنسور سونی IMX586 دارای اندازه پیکسل بسیار کوچک 0.8 میکرومتراست. این سنسور برای گوشی های هوشمند و دستگاه های قابل حمل توسعه یافته است.

سونی سنسور 48 مگاپیکسلی

 

این سنسور با فناوری کنترل نوردهی سونی و پردازش سیگنال یکپارچه شده است. این نحوه طراحی باعث می شود که محدوده دینامیکی تصویر بهبود پیدا کند و در مقایسه با سنسورهای دیگر تا 4 برابر کیفیت بهتری در این زمینه ارائه دهد.

این سنسور از آرایه فیلتر رنگ Quad Bayer بهره می برد که باعث افزایش حساسیت این سنسور به نور می شود. در شرایط نوری ضعیف سیگنال 4 سنسور مجاور با یکدیگر جمع شده و حساسیت آن را افزایش می دهد. این موضوع باعث می شود که نویز تصاویر در محیط های کم نور کاهش پیدا کند.

سنسور سونی IMX586

سنسور سونی IMX586 قادر به ضبط ویدیو فول فریم به صورت 30 فریم بر ثانیه و ویدیوهای 4K‌ به صورت 90 فریم بر ثانیه است. در حال حاضر اکثر پرچمداران مطرح بازار قادر به ضبط ویدیو 4K به صورت 60 فریم بر ثانیه هستند.

سونی سنسور 48 مگاپیکسلی خود را با قیمت 3000 ین ژاپن (27 دلار) در اختیار خریداران قرار می دهد. فروش سنسور دوربین سونی از ماه سپتامبر سال جاری میلادی آغاز می شود. در حال حاضر در رابطه با زمان ارائه گوشی های هوشمند مجهز به این سنسور اطلاعاتی منتشر نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید